גן עדן של ריחות וטעמים

“ריחות וטעמים” זהו שוק האוכל ברמת השרון. אם תשאלו אותי אחרי שלושה ביקורים במקום, לא מדובר רק בשוק, מדובר במוסד של ממש.

אם טרם הכרתם/ן והתאהבתם/ן, דעו שהבשורה יצאה מזמן את גבולות רמת השרון והמקום מביא אליו מדי יום ועוד יותר בחמישי ושישי, מאות רבות של לקוחות מרוצים. הם מגיעים מרמת השרון, הרצליה, ת”א, גני תקווה ואף דימונה (עם צידנית). כן כן, מתברר שישראלים אוהבים אוכל ביתי איכותי ולפעמים, הם מעדיפים ובצדק שמישהו אחר יכין אותו עבורם.

כמה שפע צלמת: כרמל מילנר-סער

מזה כמה חודשים שאני נחשפת לפרסומים מרהיבים ומעוררי תיאבון של שוק האוכל ברמת השרון שנקרא: “ריחות וטעמים”. בתור מי שנחשבת בשלנית בהחלט טובה וחיה עם בשלנית על, תמיד הסתקרנתי למראה התמונות, אך לא חשבתי שבשלניות כמונו צריכות פתרון בדמות אוכל ביתי מוכן. אבל אז ראיתי פרסום שהודיע שהמקום חוגג שלוש שנים והבנתי שסוף שבוע בו זוגתי ואני רובצות על הספה מול סדרות ולגמרי נחות מכל השבוע הקשה, ללא צורך לדאוג לבישולים בחום של אוגוסט, נשמע כמו פתרון מפנק ומתבקש.

לימור אורן ועודד שהרבני הם זוג מתוק להפליא, הם בזוגיות פרק ב’ כבר חמש שנים (שלושה ילדים לכל אחד מפרק א’), חיים ועובדים ברמה”ש מזה שנים והקימו ביחד לפני בדיוק שלוש שנים, את “ריחות וטעמים”. לימור הגיעה מתחום המסעדנות והייתה בין היתר מנכ”לית של הרשתות ג’ירף וג’פניקה. גם עודד הגיע מתחום האוכל, הוא היה במשך שנים קניין וסוחר של ירקות ופירות וסיפק סחורה לשלל מוסדות ומסעדות ולא תאמינו, הוא בכלל משפטן ויועץ מס בהכשרתו. לימור היא הבשלנית המהוללת וכשחיברה אליה גם את פרחיה, אמא של עודד, שהגיעה עם שלל יכולות בישול וגם אותנטיות של המטבח העיראקי, לא היה ספק שמכאן יצמח רק טוב. הרעיון להקים עסק שכזה, שמשלב אוכל, אהבה ואנשים (המנטרה שלהם), הבשיל תקופה במוחם של עודד ולימור והם פתחו את המקום שבמהרה הפך לסיפור הצלחה.

לימור אורן ועודד שהרבני- הבעלים צלמת: כרמל מילנר-סער

המקום נמצא באזה”ת ברמה”ש ומתפרס על פני שטח גדול, כולו מעוצב בצורה מוקפדת וידידותית לסביבה, על ידי לא מעט פלטות עץ, שאריות עץ ממוחזרות ועוד, לא תוכלו לפספס את קערות האמייל המשגעות ואת מרבית כלי ההגשה, שהביאו השניים באחת מרבות מנסיעותיהם לחו”ל. הפייבוריט הזוגי שלהם בימי החופש המועטים שיש להם זה גיחות קצרות לחו”ל שכוללות כמובן, ביקורים במסעדות, שווקי אוכל מרהיבים ועוד. במקום תמצאו אוכל ביתי וטרי שמוכן בכל יום ויום על ידי לימור ופרחיה. פרחיה אמונה על המטבח העיראקי ממנו מגיעה ותוכלו לטעום מהממולאים שלה, מרקי הקובה המעולים שלה (צמחוניים ובשריים) ועוד. לימור אמונה על כל השאר: קציצות משלל סוגים, פרגיות ותבשילי עוף, אורז במגוון צבעים ותוספות, תפו”א, שניצלים לילדים, סלטים מבושלים וקרים ועוד. בכל יום בשבוע (פרט לשבת וראשון בהם המקום סגור), תוכלו למצוא כ-10 מנות של עוף, בשר ודג, כ- 10 תוספות שונות וכ-15 סוגי סלטים. ביום שישי שהוא ללא ספק היום החזק של השבוע בריחות וטעמים, תמצאו במקום לא פחות מ-100 תבשילים שהם כ2.5 טון של אוכל ובסה”כ כ- 5000 מנות שנמכרות בסופ”ש.

פרחיה, אמא של עודד ובשלנית העל צלמת: כרמל מילנר-סער

מאחורי מעצמת האוכל המרגשת הזו, עומדים מעבר לעודד ולימור היזמים והבעלים ופרחיה, בשלנית העל ואמו של עודד, גם עוד כ-10 עובדים/ות. שעוסקים בהכנות לבישולים של השתיים, במכירות, בסידור כל התוצרת ובמתן שירות נפלא. מזמן לא ראיתי עובדים/ות כל כך חייכניים ושירותיים, מרשה לעצמי לנחש שהם מאד אוהבים את המקום ואת הבוסים שלהם, תחושת העשייה המשותפת והסיפוק מהחיוך שהמקום והבישולים מעניקים ללקוחות המקום, מורגשים כל העת. הגעתי למקום כדי לראיין את לימור ואת עודד וכדי להתרשם מכל השפע, גם בסופו של יום (הם סוגרים בשני עד רביעי ב17:00), הכל נראה מזמין ומלהיב. בשיחה עם השניים הבנתי איך כל הקסם הזה קורה ורק מתגבר כבר שלוש שנים. מדובר באחד הזוגות הכי לבביים, חמים ומלאי אהבת אדם ורצון טוב שהכרתי בחיי.

צלמת: כרמל מילנר-סער

התחושה מוכרת לי ממקור ראשון, שכן זוגתי ואני בדיוק כאלה. אוהבות לשמח אנשים עם אוכל שמכינות. אצל השניים האלה מדובר בדרך חיים של ממש. על אף שמדובר על עסק שמטרתו כמובן לספק פרנסה להם ולעוד עשרה עובדים לפחות, מרגיש שיש פה יותר מהכל עסק שנועד לשמח ולהפיץ אהבה באמצעות אוכל ביתי וטרי. יותר מכך, לאחרונה הכריזו על שניים על מיזם שנקרא: “המקרר החברתי”. מדובר על מקרר שלם במקום אותו סיפחו לטובות תרומות אוכל. כשמדובר בכמויות אוכל שמיוצרות מדי יום ביומו, ברור שבסוף היום נותרות כמה מנות מאחור, ברור לגמרי שלזרוק אותם לפח זה עוול ולמכור אוכל של היום מחר, בשום אופן לא קורה במקום הזה. הם אורזים היטב את כל המנות שנותרות, שמים במקרר ולאחר הסגירה בכל יום, הם או מישהו מטעמם מעביר את האוכל שנותר למי שבאמת זקוק/ה לו, בין אם זה מוסדות ובין אם אנשים פרטיים. הנייד של עודד הפך מזמן לקו החם (תרתי משמע) של מי שזקוקים/ות לאוכל. זה מעציב מצד אחד לראות כמה כאלה יש בישראל, אך מהצד השני, יוזמה כמו שלהם, מחממת את הלב ולגמרי מספקת אוכל טוב וחיוך לעשרות אם לא מאות רעבים/ות בשבוע. מה שלא עושה הממסד, עושים האנשים הטובים האלה. לאחר שראו שמדובר בלא מעט אנשים שזקוקים לאוכל, עודד ולימור אף פנו לעסקים באזור והציעו להם להצטרף למיזם שלהם, האוכל מבתי העסק נאסף ועובר למקרר של ריחות וטעמים וההפצה נעשית רחבה יותר וגם מרחיבה יותר את הלב.

אוכל-אנשים-אהבה צלמת: כרמל מילנר-סער

השניים גם עושים אירועים פרטיים. אירועים בחברות, הרמת כוסית לחג, ערבי נושא, ימי הולדת לילדים ולמבוגרים ועוד. הם מגיעים עם מטעמים מבושלים או להבדיל עם פלטות וכלים עם פירות העונה, חתוכים ומושקעים עד מאד, כמו גם ירקות, מטבלים, רטבים ועוד. 

האוכל במקום וגם באירועים השונים כ”כ מגוון שיש בו הכל לכולם/ן. משמע, גם מי שתזונתם/ן בריאה/ צמחונית/ טבעונית/ ללא גלוטן, ימצאו בקלות לא מעט אופציות מעניינות וטעימות.

הגעתי לריחות וטעמים בשישי הקודם, מצוידת בזוגתי, גיסתי ובתה ולא ידענו את נפשנו מרוב שמחה. חייבת לציין שחשנו בתחילה בלבול אל מול השפע שקרץ לנו מכל פינה במקום, קציצות מכאן, מרקובה משם, סלטים בשלל צבעים ממול ומתוקים מהמקרר שבאו לנו ממש בול. היינו לפני שישי בריכה שתכננו והיה לנו ברור שאחרי עייפות של בריכה חייב להגיע אוכל מוכן ואיכותי. מעבר לזה, שמענו שבכל שישי מוכרים במקום את החומוס של לימור, אחרי שהבנתי שיש במקום גם סחוג ופיתות, ידעתי שארוחה לבריכה כבר יש לנו.

אוכל של בית צלמת: כרמל מילנר-סער

בחרנו בשני גביעי חומוס, פיתות טריות, סחוג, מרק קובה סלק של פרחיה לשישי, עלי גפן, מטוגנים וקציצות ירק מטוגנות של לימור לשבת, קציצות עם דלעת ברוטב צ’ילי מתוק עם אורז מלווה בשקדים וחמוציות ליד, שיהיה לראשון, וכמובן לקינוח בחרנו מהמקרר, כדורי שוקולד משוקולד בלגי אמיתי ובראוניז מבטיחים. (הקינוחים והעוגות/ עוגיות כרגע נקנים ממפעל “עוגיה” המעולה).

בסופשבוע המדובר נותרנו ללא מילים, כי את כל המילים שלחתי לעודד בהודעה. החומוס של לימור וגם המטוגנים כיכבו בבריכה, ניגבנו פיתה טרייה עם החומוס הביתי הכי טעים שטעמנו בחיינו (חיי תמורת המתכון?), סלט קולסלאו משובח, המטוגנים שלקחנו כללו סיגרים טעימים, סמבוסק חומוס מעלף וסגרו לנו את הפינה בבריכה. לקינוח אכלנו  כדורי שוקולד מעולים למדי.

מרקובה מופלא של פרחיה צלמת: כרמל מילנר-סער

עייפות ומרוצות מכל השפע שהציץ עלינו מהמקרר אכלנו בשישי בערב את המרק קובה של פרחיה (חיממנו בסיר כמובן, מיקרו יעשה עוול), הקובה הייתה איכותית ובתיבול יוצא דופן, המרק היה מתוק-חמוץ-חרפריף ועתיר בטעמים מופלאים, הסלק הגיע בחתיכות בינוניות וגם מגורד אל תוך המרק, אחרי כל ביס מלמלנו לעצמנו: שלא יגמר לעולם. תודה פרחיה. תעשי לי.. סדנה?

בשבת עשינו ארוחה מהירה ומפנקת של ניגוב חומוס וליד מטוגנים (לחמם בתנור ולא במיקרו חלילה) וסלטים. היה שם סלט אסייתי מעולה של לימור, עם פטריות, בצל ירוק, סויה וכו’, כמו כן, סלט אטריות שעועית אסייתי מצוין בתיבול עדין. קציצות ירק משגעות ומטוגנות של לימור עם חומוס וירקות, אלה ללא ספק היו להיט, התענגנו על כל ביס וביס וניסינו לאבחן את כל המרכיבים אך לשווא. עמית שלי עפה על הסלט תפו”א (אני מראש לא חובבת כאלה). לא רק שלא בישלנו במשך סופ”ש שלם, גם ידענו שאפשר להיות רגועות בראשון, כי יש לנו קציצות ואורז של לימור. עמית לקחה איתה למשרד ואני אכלתי במשרדי הביתי. האורז עם השקדים והחמוציות היה ממש טעים והקציצות שבחרנו לאכול לידו היו מושלמות. הן הגיעו עם רוטב עשיר של צ’ילי מתוק, עם דלעת ועוד והותירו טעם מתוק-חריף ובעיקר טעם של עוד.

קציצות עוף מעולות עם דלעת וצ'ילי מתוק של לימור צלמת: כרמל מילנר-סער

מעבר לאוכל הביתי שתמצאו בשפע בכל ימות השבוע שהוא בעצם הלב הפועם של המקום, תוכלו ליהנות מארוחת צהריים עסקית ומשתלמת וישיבה במקום, הזמנת אוכל לחגים, אירועים קטנים במקום או אצלכם/ן עם תפריט מותאם, תוכלו להשלים קניות הביתה עם מוצרים כמו: שמן זית איכותי, טחינה מובחרת, רטבים, חליטות תה, אגוזים, שקדים, פירות יבשים, יינות מעולים, פירות וירקות טריים ויחודיים (דלעת ספגטי/ ערמונים, אננס ב-10 ש”ח לחברי/ות מועדון), ריבות הום מייד, זיתים איכותיים, דבש, קטניות במשקל, עוגיות ללא סוכר, לחמים מיוחדים ועוד. בימים שני-רביעי כולל, תוכלו לרכוש “לאנץ’ בוקס” שהמקום מציע ובו שלוש מנות עיקריות ושלוש תוספות לבחירה ב- 200 ש”ח בלבד. עכשיו תעשו חישוב ותבינו כמה זה משתלם. מדובר על כ- 6 ק”ג של אוכל איכותי מוכן. לא תעשייתי, הכי ביתי, טרי בכל יום, מוכן מהמרכיבים הכי טריים ואיכותיים שיש.

ויש גם תפריטים לחגים צלמת: כרמל מילנר-סער

בחיי שתמיד כשאני מסקרת מקומות אני כותבת את האמת לאמיתה, גם כשהיא לא מחמיאה. במקרה הזה, האמת היא אחת וברורה, כל המנות שטעמנו היה טעימות ומעולות, המקום היה תמיד נקי, מזמין וללא רבב, הקופה, על אף שהייתה בשישי עמוסה לעייפה, תפקדה במהירות וביעילות (לא מעט לדעתי בזכות החיוך של עודד), העובדים/ות היו מאד זמינים/ות ומסבירי/ות פנים. הערה אחת קטנה בכל זאת: שלטים קטנים. למרות שעובדי/ות המקום מאד זמינים וגם בשיא הלחץ בשישי נענים לכל שאלה וקריאה בנוגע לתיאור המנה או פירוט המרכיבים שלה, יהיה קל ומהיר יותר אם יהיה שלט קטן מוצמד לכל סיר/קערה, בעיקר לטובת צמחוניים/טבעוניים/נמנעים מגלוטן או סתם כאלה שלא אוהבים תיבול כזה או אחר. (על אף שבמקום לא רק מאפשרים לטעום, אלא ממש מתעקשים על כך). האוכל במקום כשר, אך ללא תעודה. לצערנו, אף מקום לא יכול להגדיר עצמו ככזה, אך שמחתי לראות גם דתיים שרכשו במקום.

תור מהיר ומחוייך צלמת: כרמל מילנר-סער

כבכל שנה, לפני ראש השנה ופסח, המקום מקבל בקשות רבות לקראת החג. בימים אלה תמצאו כבר את תפריט החג הייחודי שהכינו פרחיה ולימור והן כבר מקבלות הזמנות. רצוי מאד להזמין מראש, יהיו שם גם כבד קצוץ (מצוין, טעמנו), מנות דגים חגיגיות, תוספות, מנות חג לצמחונים/ טבעוניים ועוד, רק תבחרו והחג שלכם יהיה טעים והרבה פחות מתיש.

הלקוחות במקום הם ברובם לקוחות ותיקים וכאלה שחוזרים לשם שבוע אחר שבוע וממליצים לחברים/ למשפחה. גם אצלי נוכחתי לדעת שישנה התלהבות על ועניין רב בקרב חבריי וזאת עוד לפני שכתבתי את הכתבה הזו, אלא רק משיתוף של סרטון קצר וכמה תמונות מאד מעוררות תאבון בפייסבוק שלי. בשישי האחרון אגב, עודד ולימור הזמינו את תושבי/ות העוטף והדרום להגיע אליהם לארוחת צהריים מפנקת ללא עלות.

אוכל איכותי וטרי בכל יום, שירות מקצועי ולבבי תמיד, מחירים הוגנים ונוחים, מבחר של מוצרים נלווים שסוגרים לכם את הפינה וערך מוסף של נתינה ועשייה חברתית. מה אפשר עוד לבקש? אה, אולי עוד קצת מהמרק קובה ומקציצות החומוס?

השוק של רמת השרון צלמת: כרמל מילנר-סער

 

“ריחות וטעמים”-  03-516-4465- רח’ החרש 8- רמת השרון.

שעות פתיחה:

שני עד רביעי- 8:00-17:00

חמישי- 8:00-20:00

שישי- 8:00-16:00

*חניה חינם ללקוחות*

לדף הפייסבוק: 

http://tinyurl.com/ycj53uqc

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כרמל מילנר-סער, בעלת העסק "הערך המוסף".
העסק קיים למעלה מ-7 שנים, במסגרתו מוצעים שירותי תוכן, סושיאל ושיווק ללקוחות מתחומים שונים. היא יוצרת תוכן ומומחית לכתיבה שיווקית עבור אתרים, לקוחות עסקיים ופרטיים.

לקבלת עדכונים על תוכן חדש באתר מלאו פרטים
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן