Lets’ be honest: לסביהונסט הוא המופע הכי מסעיר בעיר

לסביהונסט- האם שמעתם/ן על המופע שאת שמו קשה לפספס?

חייבת לציין ששמעתי לראשונה על המופע כבר לפני כמעט שנה, עת עלה במרכז הגאה בגן מאיר.

מופע שמצליח להכניס לכמעט שעה וחצי, הווי רגוע שנהיה פרוע, של נשים ובעיקר של נשים שאוהבות נשים. הקהל הצביע ברגליים ואחרי מחיאות הכפיים הבלתי נגמרות רק חיכיתי לקונפטי בצבעי הגאווה שירד על כולנו מהתקרה בחגיגיות וגאווה. גאווה על שום מה? אוווו, יש כל כך הרבה על מה. נדמה שזה המופע שאני אישית לפחות חיכיתי לו שנים, יש חברת הפקה בקהל?? זה הזמן להפוך אותו לסדרה- פלורנטין/ הפוך- הגרסה הגאה.

לסביהונסט- מוכשרות ולוהטות צלמת: כרמל מילנר-סער

 

רגעים מתוקים של התאהבות ראשונה באישה, רסיסי כאב אחרי שברון הלב הראשון ואז השני והשלישי.  הומור עצמי היסטרי על מי מאיתנו’ שבעודן מנסות ללקט את שברי ליבן הדואב אחרי פרידה, כבר רצות לבר/ אתר היכרויות הראשון למצוא את זו שתהיה הדבק לליבה (מי אני?).

סיפורים על הדייט שכשל עוד בטרם התחיל, על אהבה שגדולה ממילים, על הגבר ברחוב ששואל ישירות: “לא חסר לכן משהו”? החבר ההוא שאומר בפשטות: ” עוד לא מצאת את האחד”. למי מאיתנו זה לא קרה? אם את לסבית, ביסית וגם אם רק היית עוברת אורח לרגע בעולמן המסעיר של נשים שאוהבות נשים, את מכירה את כל זה, את רוויה מכל זה ואת בעיקר רוצה להגיע לרגע שתוכלי להסתכל לאחור ולצחוק על כל זה.

מיקה בן שאול- משוררת, שחקנית ויוצרת לסביהונסט צלמת: כרמל מילנר-סער

 

אווווו, בדיוק לשם כך התכנסנו בלסביהונסט, מופע מהוקצע, מצחיק בטירוף, מרגש לפרקים ובעיקר מעורר הזדהות, שכתבה בכשרון רב השחקנית והיוצרת בת ה-26, מיקה בן-שאול (בוגרת “בית צבי”). בגילה הצעיר הספיקה לא רק לכתוב את המופע המדובר, אלא גם להוציא לאור ספר שירים מדמם מחד ומאחה מאידך, על כל מה שבינה לבינה “בואי לעמוקים” (הוצ’ ספרי ניב- רוצו לקנות).

מפיקת העל- רעות נגר צלמת: כרמל מילנר-סער

 

אל מיקה חברו כמה נשים מופלאות ומוכשרות למדי, החל מהמפיקה של המופע רעות נגר, ששמה הולך לפניה בקהילה הגאה, כמי שהתנדבה בעברה בארגון נוער גאה (שם זכיתי לראשונה להכירה), דרך הפקת פסטיבל הקולנוע הגאה ועד הקמה משותפת של אתר WDG החשוב כל כך (עם ג’ורג’ אבני).

מיקה, ענת ואיילת צלמת: כרמל מילנר-סער

 

אליהן חברה הבמאית הסופר מעולה והשחקנית- ענת זמשטייגמן, השחקניות הנפלאות- איילת רובינסון (מוכרת לכם/ן מ- “המשרד”, “עד החתונה” ושפע הצגות, סדרות וסרטים), איילה דנגור שחקנית תאטרון ויוצרת בעצמה, תמר עמית-יוסף (שלא שיחקה בערב הנ”ל) וטל שחר בן-ארי, בתפקיד המלחינה והמנהלת המוזיקלית של המופע, שניחנה בנוסף לכל- גם בקול! קול קסום ונוגע שפורט על נימי הנפש ומכניס למופע רגעי חסד מוזיקליים מרגשים.

טל שחר בן-ארי המוכשרת צלמת: כרמל מילנר-סער

 

הרגעים בהן הבנות שרות ביחד או בנפרד הם קצרים לצערי (ואפילו מאד) והם מכניסים למופע עוד עומק, הכישרון של כולן הן במשחק והן בשירה ניכר והוא לא פחות ממעורר קנאה. לאחר כמה חודשים בהם רץ המופע במרכז הגאה וראו כי טוב, הוא עבר לתיאטרון הלאומי שלנו, הבימה.

מיקה וענת צלמת: כרמל מילנר-סער

 

כבר מחצית השעה לפני תחילת המופע, צבאו על דלתות האולם עשרות נשים נרגשות, לגמרי יכולה לומר בהערכה גסה שהיו שם נשים מגיל 18 ועד 70, כמה גברים בהחלט היו גם בקהל. מרגיש כאילו המופע הספיק לצבור לעצמו קהל מעריצים ובעיקר מעריצות.  כבר כששמעתי עליו בתחילה וראיתי קטעים ממנו, אמרתי לעצמי שזה לבטח יהיה הקאלט הלסבי הראשון ואכן כך נראה לי שנהיה.

בפשטות ובישירות, עם טקסטים חזקים, מרגשים ושנונים לפרקים של מיקה בן-שאול, הקהל היה שבוי בקסם למן הדקות הראשונות. השחקניות כולן שופעות כשרון ונוכחות, כל אחת ואחת מהן, הביאה צבע אחר וביחד, בעבודה מקצועית ובחיבור מעורר השתאות בין כולן, יצרו על הבמה כמו דגל גאווה עתיר צבעים אמיתיים ויפים.

לסביהונסט צלמת: כרמל מילנר-סער

 

הגעתי מלאת ציפיות לאור הכתבות והבאזזז שהמופע עשה בפייסבוק ומחוצה לו. הצלחתי למצוא את עצמי אי שם, בתפקיד הלסבית המתלבטת והחוששת, שהפכה בהדרגה להיות זו שהייתה עם זו וגם עם זו וזו, מכירה את כולן אבל לא מכירה אף אחת ועד לרגע בו הפכתי להיות בטוחה, מודעת ואף להתברגן עם אהבת חיי. (שאגב נהנתה מהמופע לא פחות ממני).

שחקנית ובימאית לסביהונסט- ענת זמשטייגמן צלמת: כרמל מילנר-סער

 

תמצאו במופע הכל מהכל- רגעי צחוק בלתי פוסק, דקות של דמעה שמאיימת לעזוב את העין, תחושת הזדהות על ההיא שהייתה עם ההיא וידעה שהיא אהבת חייה, עד שעזבה את ההיא והכירה את ההיא האחרת שהפכה לאהבת חייה החדשה. מה, לא ככה? כמעט כל אישה שאוהבת (גם/רק) נשים תזהה את עצמה ואת חברותיה בשלל סיטואציות מצחיקות, מביכות והזויות, שמועברות בצורה מדויקת, חדה, מלטפת ואף מועכת את הלב, בדיוק כמו הכתיבה של מיקה, שאני לגמרי בקלות מסמנת אותה כדבר הגדול הבא בתחום הכתיבה והמשחק, שלא לומר הדבר הגדול הזה וכמה יופי ורגישות נראה שיש בה.

איילת רובינסון- הכי מוכרת בקאסט צלמת: כרמל מילנר-סער

 

פיתוח והפקה מעולים של רעות נגר, אשת אשכולות, חברו לבימוי משובח של ענת, ביחד עם בחירה נכונה של שחקניות ושל מנהלת מוזיקלית, שעוררה אצלי מיד חשק לשאול מתי אפשר לשמוע אותה כבר בזאפה/ צוותא, הופכים ברגע את “לסביהונסט” למופע מצחיק ושנון, מרגש ועמוק ואף מותיר חותם. לא לנשים/ לסביות בלבד.

איילה דנגור צלמת: כרמל מילנר-סער

 

ואם כל זה לא מספיק, המופע של אתמול הסתיים בהצעת נישואים מרגשת של זוג בחורות מהקהל, שעלו לבמה והפכו מה שנראה לרגע כקטע בשיתוף הקהל, להצעת נישואים בלתי נשכחת. מזל טוב גדול מיטל ותמר!

ולהדרן- הצעת נישואים אמיתית!! צלמת: כרמל מילנר-סער

 

המופע עלה במרכז הגאה ומאז עלה גם ירושלימה. כרגע תוכלו לראותו בהבימה והוא צפוי אף לקחת חלק באירועי הגאווה בכפר סבא ובפסטיבל הקולנוע הגאה. תכף מתחיל חודש הגאווה, במקום ללכת לעוד מסיבה, בית קפה בורגני, פרגנו לעצמכם/ן ערב קצת אחר ותראו כמה נשים מוכשרות יש בקהילה הגאה ואיזו עשייה מבורכת שלהן הצמיחה לכולנו “לסביהונסט” שכזה, שרבות עוד ידובר בו.

מיקה בן שאול צלמת: כרמל מילנר-סער

 

דף הפייסבוק של “לסביהונסט”: 

https://www.facebook.com/lesbihonestisrael/

יוצרת ושחקנית: מיקה בן-שאול

במאית ושחקנית: ענת זמשטייגמן 

הפקה ופיתוח: רעות נגר

ניהול מוזיקלי: טל שחר בן-ארי

שחקניות נוספות: איילה דנגור, איילת רובינסון ותמר עמית-יוסף

לסביהונסט- לגמרי כפיים צלמת: כרמל מילנר-סער
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כרמל מילנר-סער, בעלת העסק "הערך המוסף".
העסק קיים למעלה מ-7 שנים, במסגרתו מוצעים שירותי תוכן, סושיאל ושיווק ללקוחות מתחומים שונים. היא יוצרת תוכן ומומחית לכתיבה שיווקית עבור אתרים, לקוחות עסקיים ופרטיים.

לקבלת עדכונים על תוכן חדש באתר מלאו פרטים
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן