יא ווארדי איזו קציצה

כשמרוקאית מכינה קציצות ירק צמחוניות

הכל התחיל כשאחיין שלי הודיע שהוא צמחוני. אמא שלי בת השבעים פלוס, ממש לא הבינה מה זה אומר לבשל או לאפות צמחוני. הסברתי לה שוב ושוב, שזה לא טרנד ושהמון אנשים הופכים/ות בשנים האחרונות לצמחונים/טבעוניים או פשוט מנסים להתחיל לאכול יותר בריא.היא המשיכה בשלה ולא ידעה את נפשה מרוב דאגה ובעיקר תהיות של "אוי ואבוי, אז מה הוא יאכל בכלל עכשיו"?

לא זכורה לי דאגה כזו מאז שבתה הצעירה, אני, סיפרה לה לפני ח”י שנים שאני לסבית. עברו שנים וגם את זה היא קיבלה, למרות שאמא שלי המתוקה, היא מרוקאית אמיתית, חייבת לציין לטובה כי היא בכל זאת פתוחה לעיתים לדברים חדשים (גם אם זה לוקח זמן). למשל, היא אוהבת לנסות כל הזמן מתכונים חדשים במטבח ש”השף החתיך” נניח עשה בתוכנית שלו (שגב משה, אלא מה).

VegetablePatties 2
צלמת: כרמל מילנר-סער

לגבי האחיין המקסים שלי, היא פשוט למדה איך לעשות שידה תהיה פחות קלה על העוף, בתבשיל החומוס המרוקאי ההורס שלה (כן, בסוף שכנעתי אותה שזה לא פחות טעים גם בלי הטעם של העוף) ובשאר תבשילים שהפכו לאגדה במשפחה, גם בלי שיש בתוכם עוף/ בשר. כך היה גם עם הקציצות האלה..

VegetablePatties 4
צלמת: כרמל מילנר-סער

אחיין שלי מאד מרוצה מהשפע שהיא מציעה גם לו לאחרונה בארוחות שישי/שבת. כולנו אהבנו תמיד את קציצות העוף והירקות המושלמות שלה שהיא מכינה לרוב בשישי בצהריים. לאחרונה הן הפכו לקציצות של ירקות ו.. ירקות והן באמת לא פחות טעימות ללא עוף טחון.
אז לטובת הצמחוניים/ות שבכם/ן (מבטיחה למצוא תחליף לביצים במתכון גם לטבעוניים), מצורף מתכון קל וכל כך טעים, של קציצות ירק מהירות הכנה ואכילה, שלא רק צמחוניים/ות אוהבים/ות.

rsz vegetablepatties 3
צלמת: כרמל מילנר-סער

תודה, אמא. אין כמוך בעולם!
קציצות הירק של זהבה

המרכיבים:

2 גזרים בינוניים קלופים
2 תפו”א גדולים קלופים
2 קישואים בינוניים קלופים
1 בצל לבן גדול
2 כפות קמח לבן
2 ביצים גדולות
מלח
פלפל שחור טחון
מעט כורכום
*ניתן להוסיף מעט פטרוזיליה קצוצה לשדרוג.



אופן ההכנה:

מגרדים על החורים הקטנים שבפומפיה את כל הירקות הקלופים, שמים במסננת להורדת הנוזלים לפחות כחצי שעה. שמים את כל הירקות בקערה אחרי שנסחטו היטב פעמיים, מוסיפים את התיבול ואת הקמח והביצים. מערבבים הכל ויוצרים קציצות שטוחות בינוניות. אם רוצים את הגרסה היותר בריאה: מכניסים לתנור שחומם מראש על 180 מעלות והופכים לאחר שמשחימות לעוד כמה דקות על הצד השני או בגרסת המקור של זהבה: מטגנים במחבת עם שמן קנולה עד להשחמה משני הצדדים (הכי טעימות כשהן שחומות היטב). מעבירים לנייר סופג ופשוט טורפים.
הקציצות הכל כך פשוטות ומהירות האלה, הפכו לשם דבר בקרב משפחה, חברות ובכל רחבי הרשת. נפלאות בארוחה קלילה, בפיקניק, בבראנץ' או כתוספת.

rsz vegetablepatties 1
צלמת: כרמל מילנר-סער
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כרמל מילנר-סער, בעלת העסק "הערך המוסף".
העסק קיים למעלה מ-7 שנים, במסגרתו מוצעים שירותי תוכן, סושיאל ושיווק ללקוחות מתחומים שונים. היא יוצרת תוכן ומומחית לכתיבה שיווקית עבור אתרים, לקוחות עסקיים ופרטיים.

לקבלת עדכונים על תוכן חדש באתר מלאו פרטים
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן