כדורי שוקולד (טבעוניים) ישמחו לבב אנוש

כדורי השוקולד הכי טעימים בעולם, שמגיעים בגרסה טבעונית שלא פחות טעימה מהמקור.

שבועות עמוסים ולא קלים עברו על כוחותינו, לפעמים הנחמה מגיעה בצורת עיגול מתקתק.

 

אז נכנסתי למטבח להכין לראשונה את מה שהתבררו ככדורי השוקולד הכי טעימים שאכלתי/הכנתי בחיי.

כדורי השוקולד של אפרת, אחות של גילי, חברה טובה וקרובה, שנתנה לי לפני שנים ברוב טובה את המתכון ומיד התאהבתי. הכנתי אותו שנים בגרסה הרגילה, גילי וזוגתה קרן, נהיו מאז טבעוניות ומכינות אותם עם שמן קוקוס במקום חמאה ועם חלב שקדים במקום חלב, אני החלטתי לשדרג עוד יותר והכנתי אותם עם חלב קוקוס (אפשר גם שקדים/סויה) ועם נטורינה החדשה של חברת "שמרית". זהו בעצם תחליף מרגרינה צמחי, המגיע בשני טעמים: נטורינה קוקוס- עשירה בשמן קוקוס ונטורינה זית- עשירה בשמן זית. שני המוצרים נהנים מיתרונות רבים: ללא שומן מוקשה, ללא חומרים משמרים, ללא שומן טראנס, טעם ניטרלי ומתאימים למגוון רב של אפייה פרווה/טבעונית.

נטורינה קוקוס- לגרסה טבעונית/ פרווה צלמת: כרמל מילנר-סער

 

הלוואי והייתי יכולה לומר שאלה כדורי שוקולד עם טעם של ילדות, אך לי זכור היטב שבילדותי, אמי והדודות הכינו כדורי שוקולד מעוגות ישנות. לא לא, זה לא נורא כמו שזה נשמע, פעם לפחות בסביבתנו היה מקובל לקחת שארית של עוגת שוקולד, שיש או אפילו עוגת תפוזים, כזו שנשארה מאחור ואיבדה מעט את טריותה, להוסיף לה שלל מרכיבים (וביניהם מרגרינה השם ירחם) ולהפוך הכל לכדורי שוקולד טעימים בהחלט. כשקצת התבגרתי והבנתי שכדורי השוקולד שניתנו לנו עשויים מעוגה שנס ליחה וגם נסה לחותה, אמרתי, עד כאן!! מאז ועד היום, במשפחתי, אני האמונה והממונה על הכנת כדורי השוקולד.

אז הנה לכם/ן, כדורי השוקולד של אחות של גילי, באמת שהם הכי טעימים בעולם, עם טוויסט לגרסה טבעונית ובריאה יותר ואם תשאלו את זוגתי, גם הטעימה מכל הגרסאות.

מישהי חכמה לא פחות ממני כבר אמרה פעם: “גם מתוקים הם סוג של נחמה”. אז בימים קשים, עמוסים ומתישים שכאלה, מפרגנת לי ולסביבה שלי מתיקות שכזו, שתחליק מעט את המועקה בגרון. נסו, זה לפעמים אכן נותן קצת טעם  להכל (תרתי).

 

** כמובן שמי שלא חפץ/ה בגרסה הטבעונית, יכול/ה להכין בגרסה הרגילה, כך במקום חלב שקדים/קוקוס משתמשים בחלב רגיל ובמקום נטורינה משתמשים בחמאה.

צלמת: כרמל מילנר-סער

 

כדורי השוקולד של אפרת- בגרסה הטבעונית של כרמל

המרכיבים לכ-40 כדורים בינוניים:

3 כוסות פירורי עוגיות פתי-בר (מניסיון, הכי טעים עם “גטניו”)

(מעבדים במעבד המזון חבילה של כ-400 גרם פתי בר לפירורים קטנים ומורגשים, לא מרקם חולי).

1 כוס קוקוס

4 כפות שטוחות של קקאו

1 כוס סוכר לבן

2/3 כוס חלב שקדים/ קוקוס

150 גרם נטורינה שמן קוקוס

2 כפות תמצית וניל איכותית

לקישוט:

קוקוס

סוכריות צבעוניות

כדורי שוקולד מופלאים
צלמת: כרמל מילנר-סער

אופן ההכנה:

 לערבב בקערה את כל החומרים עד לקבלת תערובת אחידה ולהכניס לארבע שעות למקרר (אפשר גם רק לשעתיים, אך התערובת קלה יותר לעבודה וגלגול סימטרי לאחר 4 שעות).

להוציא החוצה מהמקרר, להמתין כעשר דקות ולגלגל לכדורים בינוניים.

לגלגל כל כדור בנפרד בתוך קערית עם קוקוס/ סוכריות צבעוניות (יש להשיג כאלה בלי צבעי מאכל).

להכניס למקרר לשעה בערך ולאכול בשמחה.

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כרמל מילנר-סער, בעלת העסק "הערך המוסף".
העסק קיים למעלה מ-7 שנים, במסגרתו מוצעים שירותי תוכן, סושיאל ושיווק ללקוחות מתחומים שונים. היא יוצרת תוכן ומומחית לכתיבה שיווקית עבור אתרים, לקוחות עסקיים ופרטיים.

לקבלת עדכונים על תוכן חדש באתר מלאו פרטים
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן