תומר הימן הציל את חייו של יונתן אגסי

"יונתן אגסי הציל את חיי"- זהו סרטו הדוקומנטרי החדש של הבמאי המוערך תומר הימן. אלפים כבר צפו בסרט שרץ בהצלחה רבה לאורכה ולרוחבה של הארץ ולא יכלו להישאר אדישים אליו. 

באחת הסצנות היותר עצובות וזכירות עבורי בסרט, לאחר שיונתן מסיים סשן של סקס בתשלום עם לקוח הוא אומר: "מאיפה אני יכול לדעת עכשיו שמי שילך איתי עכשיו לא ילך איתי רק בגלל שאני ג'ונתן אגסי? לא צריך חבר. לא צריך. אנשים משלמים לי בשביל לישון איתי בלילה, אין בעיה, אני אנצל את זה ואגיד להם שיחבקו אותי גם".

מימין: יונתן אגסי ותומר הימן צילום: יח"צ

הסרט זכה לפני מספר ימים להיבחר כאחד משלושת הסרטים האהובים ביותר על הקהל בפסטיבל הדוקו הגדול בעולם IDFA 2018 שהתקיים באמסטרדם. עוד לפני זה, זכה בפרס הסרט התיעודי הטוב ביותר בפסטיבל הקולנוע ירושלים 2018 ואף בפרס העריכה הטובה ביותר באותו פסטיבל ממש. לא בכדי, הוט 8 החליטו להפכו לסדרה בת 4 פרקים, שכוללת גם קטעים שנגנזו או צונזרו מהסרט. הערב ב-22:00 ישודר הפרק השלישי ומי מכם/ן שלא יספיק לראות אותה בהוט 8 (או ב-vod), ממליצה בחום לתפוס את אחת ההקרנות הקרובות ועדיף אפילו כזו שמשלבת בתוכה, שיחה עם כוכבי הסרט- יונתן ואמו אנה ועם הבמאי תומר הימן לאחר הצפייה.

לאחר שמאילוצי זמן פספסתי את ההקרנה בקולנוע באזור השרון, זוגתי ואני צפינו במשך שבת אחת בכל ארבעת פרקי הסדרה ברצף. מפאת ההבנה כי לא מדובר בעוד סדרה סטנדרטית, חשבנו שנראה בכל יום פרק, אך התחלנו ופשוט נסחפנו אל תוך העלילה המרתקת והלא קלה לעיכול ואל נבכי הנפש הרגישה והכה פצועה של יונתן.

לפני הכל גילוי נאות: אני מכירה את תומר שנים דרך תפקידים שונים שמילאתי בקהילה הגאה ודרך הפייסבוק, הפכנו מיודדים בעיקר לאחר שהתאהבתי בכל אחד ואחד מסרטיו וברגישות ובכשרון הענק שלו. (למקרה שטרם צפיתם/ן חפשו: "תומר והשרוטים", "משפחות", "בדרך הביתה", "מיסטר גאגא" ועוד).

יונתן בימיו ככוכב פורנו מצליח
קרדיט צילום: מייקל לוקאס

ועכשיו אולי גילוי פחות נאות או אפילו וידוי: אני מכירה לא מעט נשים בכלל ולסביות בפרט (כולל החתומה מעלה) שצפו בחלק מסרטי הפורנו של יונתן אגסי ו/או עקבו אחרי הקריירה שלו ככוכב פורנו חובק עולם ואומרות בפה מלא כי סרט אחד שלו (מבית מייקל לוקאס) יכול לחרמן יותר מעשרה סרטים עם לסביות מדומות וציפורניים ארוכות מדי (אאוץ'). יונתן בחור יפה תואר וסקסי והעובדה שיש לו נפש כל כך מיוחדת ורגישה, רק הפכה אותו בעיניי במהלך השנים, לגבר שאפשר אמנם לא להתחבר לתחום שבחר לעסוק בו, אך לגמרי אפשר להעריך אותו ולרצות לחבק אותו על הדרך האמיצה שעובר ועל היופי החיצוני, אך בעיקר הפנימי שיש בו. (גם לסביות שהן סטרייטיות לשעבר ובכלל, יכולות להתעלף ממראה של גבר מסוקס ולוהט, מה יש?). 😉

יונתן ואמא אנה ברגע מרגש צילום מתוך הסרט

ועכשיו לסרט/ סדרה: יונתן אגסי (לנגר לשעבר), מעביר את חייו הסוערים בין ברלין לישראל. הסרט שופך אור על מקום שלעיתים קרובות מלא בחושך, עולם הפורנו. הוא נותן הצצה נדירה ובהחלט לא טריוויאלית על עולם המין והליווי. שם מראה מול יונתן, כוכב סרטי פורנו שעוסק גם בליווי גברים (ולא לדייט) ונמצא בדרך מאנית- דיפרסית שכזו שמביאה עמה, ימים של דיכאון מחד ולילות של היי (תרתי משמע) מאידך. הסרט נע כולו סביב עיסוקו המורכב של יונתן, סביב יחסיו עם משפחתו בכלל ועם אמו אנה בפרט. בסרט אנו עדים ליחסים מרגשים ויוצאי דופן בין אם ובנה, שבאומץ וברגישות מעזים לבחון מחדש את גבולות התא המשפחתי.

יונתן נחשף לאורך כל הסרט באומץ מעורר הערכה ומשתף את הצופה בחיים שבחר לעצמו (או שאולי קצת נבחרו עבורו?). החל ממבט אל מאחורי הקלעים של צילום סרט פורנו חדש או חופשה עם אמא ביוון לפני צילומים של סרט אחר, דרך השתתפות של יונתן במסיבות עתירות הורמונים וסמים ועד לבחינה אמיתית של יחסיו עם אביו, שנטש את יונתן ואחיו בילדות ושל יחסיו המרגשים מחד, אך סימביוטיים ומעוררי שאלות מאידך, עם אמו אנה.

הסרט/ סדרה, הם בעצם מארג של רגשות, חלומות, בחירות, ליטופים נעימים וסטירות מצלצלות בחייו של יונתן. הוא חי חיים שמתחלקים בין ברלין לת"א, אך חי גם חיים כפולים של יונתן אגסי, כוכב הפורנו וחביב הבנים ושל יונתן לנגר, הבחור הרגיש, הפצוע, שגדל בחולון, שצחקו עליו בכיתה כי אהב לעיתים להתלבש כאישה וקראו לו הומו כאילו שזה דבר רע והוא בכל זאת מאז ועד היום, מעולם לא הסתיר את מי ואת מה שהוא.

אפשר לשנוא את הסרט ואפשר לאהוב אותו, להתעלם או להישאר אדישים אליו, לא תצליחו.

הנער יונתן בתקופה הנשית שלו
צילום ביתי

לפני שיונתן הפך כוכב פורנו מבוקש ובהמשך כוכב נופל לסמים קשים ולשמחת כולנו יצא משם מחוזק. הוא הבן של אנה, שהיא אמא יחידה ומיוחדת, לא טיפוסית כלל ובטח לא כזו שתעבור בקלות בגרון לכל הצופים/ות הצדקנים/ות. (נכון שרובכן לא הייתן רוצות לראות את הלבוש עור החדש או העקב הפסיכי שבנכם נועל לפני מסיבת סקס ולבטח גם לא תטוסו עם הבן שלכן, כוכב הפורנו, לחופשה מפנקת במיקונוס במסגרת צילומי סרט פורנו חדש, אז מה?)

אנה היא לביאה, שגידלה את שלושת ילדיה כמעט לבדה, שקיבלה את יונתן ואת בחירותיו מבלי לשפוט ומבלי לבקר ובלבד, שיבחר את דרכו ללא חשש וללא גבולות, כי זו ההורות שהיא מציעה לילדיה, הורות מאפשרת שלעיתים תראה לכם/ן בסרט כלא הגיונית בעליל ולאו דווקא בריאה. לשמחתי, תומר מאפשר לאנה גם כן. הוא מראה לצופים/ות אותה בדיוק כפי שהיא, עם הבחירות שעשתה בחייה, עם הטעויות ועם האמהות יוצאת הדופן. גם אביו של יונתן מוצג בסרט. רביב, גר בברלין והקים משפחה חדשה, הוא כיום אבא מעורב, מה שלא הצליח להיות ליונתן ולאחיו ואולי טוב שכך, כמי ששלח את יונתן לשכב עם זוגתו לשם התנסות, כשהיה נער מתבגר בחופשה אצלו בגרמניה ואולי יצר אצלו פרט לנזק מיידי, תפיסה שגויה של מיניות ושל סקס.

זה יפה לי, אמא?
צילום מתוך הסרט

תומר, התלווה אל יונתן במשך תשע שנים, בכל מיני מקומות ורגעים בחייו, הוא ראה אותו במיטבו ככוכב הגדול בסרטי מייקל לוקאס ופנטזיה של מיטב גברברי העולם, דרך עיסוקו בליווי ואף בזנות שמלווה בנוסף לקושי והנתק הרגשי אותו חווה בזמן האקט בעצב גדול על חלל שלא מצליח להתמלא וכלה בשימוש בסמים קשים והתקף קשה לצפייה לאחר שימוש בסם שכה חביב על הומואים הנקרא: "טינה".נראה כי הקשר שהתחיל עם יונתן בצילומי "משפחות", המשיך ואף הפך משמעותי ביותר בחייו של תומר ושל יונתן, ביחד עם ברק הימן, אחיו הצעיר ומפיק מוכשר בזכות עצמו ובעלים משותף של: "האחים הימן הפקות" ושל אנה, אמא של יונתן, נראה כי מדובר ברביעייה מיוחדת ומחבקת של ממש שהתחברה לא במקרה.

תומר, במהלך שיחה שלו עם יונתן בסרט, תוך כדי ההתקף המדובר, מרגיש לצופה כמו אח גדול ודואג. בסרט ובחיים, במקום המקבל והאמיתי שנתן ליונתן, נראה כי הצליח בעצם קצת להציל את חייו.

רגע שובר לב
צילום מתוך הסרט

זהו לא סרט חינוכי או קמפיין נגד סמים, אך הלוואי שצפייה בסרט/ סדרה תציל איזה "יונתן" צעיר אחד, משימוש בסמים קשים או מעיסוק בזנות.

כיום אגב, יונתן גר בשכונת פלורנטין בת"א, עובד בפיצוציה ומגדל את ג'וני הפאג המתוק, ברור לי לגמרי שזה לא כרוך באותה תהילה ואבק כוכבים, אבל אין לי ספק שאם יחליט נניח לפנות לדוגמנות/ משחק (לגמרי מתבקש), יעשה זאת בהצלחה.

כשסיימנו את הצפייה בסדרה המטלטלת, זוגתי ואני הסתכלנו אחת על השנייה ואז על יונתן שניבט מהמסך ופשוט פרצנו בבכי. לא דמעה שברחה אלא בכי קולני שכואב את הטלטלות שעבר ורצון עז פשוט לחבק אותו ולהגיד לו שכל הרע מאחוריו והטוב יגיע אליו במנות גדושות (ולא של סמים). אחרי שנרגענו מהדמעות רצינו פשוט להזמין אותו לארוחת שישי מפנקת אצלנו. לסביות, לכו תבינו..

יפה מבפנים ומבחוץ
קרדיט צילום: מייקל לוקאס

לעוד פרטים על הסרט:

פייסבוק

לעוד פרטים על הסדרה:

https://www.facebook.com/HOT8/

בדרך לעוד במסיבה
צילום מתוך הסרט
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כרמל מילנר-סער, בעלת העסק "הערך המוסף".
העסק קיים למעלה מ-7 שנים, במסגרתו מוצעים שירותי תוכן, סושיאל ושיווק ללקוחות מתחומים שונים. היא יוצרת תוכן ומומחית לכתיבה שיווקית עבור אתרים, לקוחות עסקיים ופרטיים.

לקבלת עדכונים על תוכן חדש באתר מלאו פרטים
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן