אל תצאו חומוס- מתכון לחומוס ביתי מהיר וממכר

עזבו אתכם/ן מלקנות חומוס, הכי פשוט וטעים להכין בבית. לרגל יום החומוס הבינלאומי שחל היום, משתפת אתכם/ן במתכון המנצח שלי לחומוס ביתי, טעים ומזין.

אחרי שתטעמו את החומוס שלי פעם אחת לא תרצו שוב לקנות חומוס של הסופר ואולי אף לא כזה של חומוסיות.

עונת המנגלים והפיקניקים כבר בפתח ואין בריא ובטוח יותר מלהכין חומוס בעצמך ולהביא אותו לכל פיקניק או ארוחה. זה לא משנה אם אתם נוטים לחגוג חגים ומועדים עם מנגל עתיר בשרים או בארוחה טבעונית משובחת, טיול מהנה בחיק הטבע, מה שמשנה זה שבכל הנ”ל תוכלו לשדרג את הארוחה שלכם עם המאכל שהפך עבורנו למאכל הכי ישראלי ואהוב שיש. קבלו את הגאווה הלאומית, מלך הסלטים- החומוס.

 

צלמת: כרמל מילנר-סער

 

אז נכון שיש בשוק שפע מותגים של חומוס, כל מיני תוספות ושדרוגים, זה אפילו די טעים לרוב, אבל בינינו, זה לא משנה כמה זה טעים או זמין, כשזה מכיל כך הרבה חומרים משמרים או תוספות מיותרות, אין כמו להכין בעצמך את החומוס. מעבר לכך, שלא מדובר בעבודה קשה מדי, התוצאה כל כך משביעת רצון (ומשביעה בכלל), טעימה ובריאה. על החומוס שהכנתם/ן בעצמכם/ן ידברו רבות הרבה אחרי שיאכלו אותו.

אני עשיתי לראשונה את החומוס הזה לפני כשלוש שנים, המתכון למעשה נבט בראשי ושודרג בכל הכנה מחדש. עשיתי אותו פעם אחת ואז פעם נוספת עד שהגעתי לממרח במרקם ובטעם בדיוק כמו שרציתי, מאז מכינה אותו קבוע אחת לחודש בערך. אני מבשלת בעצמי את החומוס אחרי שהושרה לילה שלם במים וסודה לשתייה, אך בינינו, ניסיתי אותו לאחרונה גם עם חומוס מקופסת שימורים מפאת חוסר זמן ופייר, התוצאה הייתה לא פחות טעימה.

 

מייקינג אוף
צלמת: כרמל מילנר-סער

 

זה חומוס טעים, נימוח וממכר במרקם מעט גרגירי. כמובן שכחובבת חריף מושבעת, למדתי להכין ליד תוספת משגעת של מעין סחוג או בשפה המקצועית “תטבילה” (שדרוג הירוק הזה עם הלימון שאתם שמים על החומוס בחומוסיות).

החומוס ללא כל חומרים משמרים (למעט שמן זית איכותי) ועל כן יש לאכול אותו עד ארבעה ימים לאחר הכנתו בלבד ובתנאי כמובן שהוא נשמר במקרר.

 

מתכון לחומוס ביתי של כרמל

** לפני הכל:

משרים במשך כל הלילה בתוך קערה 2 כוסות מלאות של גרגרי חומוס (עדיף קטנים) עם 8 כוסות מים וכפית סודה לשתייה או שבוחרים לקצר הליכים ושמים קופסת שימורים של חומוס (ללא הנוזלים, אותם יש לשמור בצד).

המרכיבים:

2 כוסות גרגרי חומוס עם הקליפה (רצוי קטנים)/ 1 קופסת שימורי חומוס

1 כף סודה לשתייה (רק אם מבשלים בעצמכם)

2 שיני שום טרי (בשום אופן לא קפוא)

1 וחצי כפית מלח

1/2 כוס מיץ מלימון טרי

3/4 כוס טחינה גולמית (לערבב היטב את הטחינה לפני שתמזגו לכוס)

1/3 כוס שמן זית איכותי

 

חומוס ביתי
צלמת: כרמל מילנר-סער

 

אופן ההכנה:

1. מסננים את החומוס שהושרה בלילה ומעבירים לסיר, מוסיפים מספיק מים כדי שיכסו את החומוס, מוסיפים חצי כף סודה לשתייה ומביאים לרתיחה על להבה גבוהה. כשתראו שקצף לבן מתחיל לכסות את החומוס הסירו אותו עם כף עם חורים, הנמיכו את הגז לאש נמוכה, סגרו את הסיר עם מכסה ובשלו עוד כשעה וחצי. יש להוציא מדי פעם קצף לבן החוצה ולאחר מכן לערבב. החומוס מוכן כשהוא רך ומתאים לאכילה אך לא רך מדי.

  1. ב' אם בחרתם/ן באופציית קופסת השימורים דלגו ישר לסעיף 2.

2. מסננים את החומוס (ניתן לשמור כמה גרגירים בצד לקישוט בזמן ההגשה). טוחנים את החומוס במעבד מזון. נותנים לתערובת להתקרר לפחות חצי שעה.

(ממליצה לשמור בצד חלק מהמים שהחומוס בושל בהם לשם שימוש מאוחר יותר).

3. ערבבו היטב את מיכל הטחינה, פיתחו ושיפכו את כמות הטחינה המבוקשת לקערית. במקביל, ערבבו את השום הכתוש יחד עם המלח והלימון וצקו אותם בהדרגה אל תוך הטחינה, ערבבו היטב עד להלבנת הטחינה. יוצקים אל החומוס שבקערת מעבד המזון את תערובת הטחינה ומערבבים יחד במשך כדקה. מוסיפים את שמן הזית ומערבבים עוד כדקה. בשלב זה אני מוסיפה קצת מים שבושלו עם החומוס/ את מי השימורים שנשמרו בצד, כדי לקבוע את הסמיכות.

4. יש לבדוק אם סמיכות החומוס לטעמכם ואם לא, ניתן להוסיף עוד מעט מהמים שהחומוס בושל בהם.

5. טועמים את התוצאה ואם צריך מתקנים תיבול (הוספת עוד מלח/ לימון- לפי טעמכם/ן).

* הכי טעים לאכול טרי, אך אם לא אוכלים מיד, יש להעביר לקופסאות אחסון ולהכניס למקרר מיד כשהחומוס מעט מתקרר.

** מומלץ להגיש בצלחת הגשה, להזליף שמן זית איכותי ולקשט בגרגרי חומוס, למי שאוהב חריף מתכון הכרחי ל”חריף הלימוני הזה” ששמים על החומוס, ממש כאן.

*** כמובן שמי שאוהב/ת תוספות על החומוס שלו יכול להוסיף ביצה/ חציל/ פטריות חמות ועוד.

 

חריף לוהט שבא טוב על החומוס
צלמת: כרמל מילנר-סער

 

מתכון לחריף לימוני כמו במסעדה (תטבילה)

המרכיבים:

6 פלפלים ירוקים חריפים (כמה שיותר כהים)
3 שיני שום
1/3 כוס מיץ לימון טבעי
2 כפות שמן זית איכותי
קורט מלח

* אם אתם/ן אוהבים חריף במידה, חתכו את קצה הפלפל ואל תעשו שימוש בגרעינים שלו. אם אתם/ן כמוני, חובבי/ות חריף הארד קור, השאירו את הגרעינים, ומכאן, הכל באחריותכם/ן.. ;)

אופן ההכנה:

בבלנדר מוט/ מעבד מזון שמים את הפלפל החריף השטוף, שיני השום, מיץ הלימון הטבעי, שמן הזית והמלח. מערבבים הכל במשך כמה דקות, עד שנוצר מרקם קצוץ ואחיד של כל המרכיבים. מעבירים לקופסה ולמקרר ובעת הגשת החומוס, שמים מעט במרכז הצלחת. יוצא מעדן, ממש כמו בחומוסיות ובשל הלימון ניתן לשמור במקרר גם עד שבועיים מיום ההכנה.

בתיאבון ויום החומוס הבינלאומי טעים לכם/ן!

 

 

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כרמל מילנר-סער, בעלת העסק "הערך המוסף".
העסק קיים למעלה מ-7 שנים, במסגרתו מוצעים שירותי תוכן, סושיאל ושיווק ללקוחות מתחומים שונים. היא יוצרת תוכן ומומחית לכתיבה שיווקית עבור אתרים, לקוחות עסקיים ופרטיים.

לקבלת עדכונים על תוכן חדש באתר מלאו פרטים
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן