“תחנת לחם” זו לגמרי התחנה שלא תרצו לפספס

רשת בתי הקפה המפתיעה ממשיכה להתרחב

זהו סיפור על איך התוודעתי לגמרי במקרה לרשת חדשה יחסית וממש מבטיחה (וכרגע גם לגמרי מקיימת), שנקראת “תחנת לחם”. סיפור על חזון של שני אחים ועל עסק משפחתי מצליח, שלגמרי שם את המילה איכות בפרונט ואת הלקוחות במקום הראשון. כשהגעתי לפגישה שלי במקום, מבט אחד על המיתוג, על הקונספט ועל התצוגה המרהיבה ומיד ידעתי: ירדתי בתחנה הנכונה.

Bread station5
צלמת: כרמל מילנר-סער

לפני כחודש וחצי, נפטרה במפתיע ובצער רב דודתה האהובה של זוגתי. באחד מימי השבעה שהיית בר”ג, עמית זוגתי הכינה לנו קפה ואני, שגדלתי עם אמא מרוקאית שלא מכירה את המונח שתיית קפה מבלי שזה יבוא עם “משהו מתוק קטן ליד”, הלכתי לשולחן הסלון כדי לקחת איזו עוגית ליד הקפה.
עיני עצרו על שתי קופסאות פלסטיק ממותגות ועליהן כתוב: “תחנת לחם”. כמי שמחשיבה עצמה מאד מעודכנת ושכותבת רבות על התחום הקולינרי, הופתעתי שטרם נתקלתי בשם הזה. פשפשתי בדף הפייסבוק וראיתי שאין סניפים באזור מגוריי. טעמנו כעכים קטנטנים עם שומשום ואלפחורס מיני. שניהם היו לא פחות ממעולים. בימים שאחרי שכחתי מכך לגמרי, אבל ביום שנזכרתי בטעמם, מיד יצרתי קשר עם דף הפייסבוק שלהם ודרכו הגעתי אל הבעלים.
התברר לי שמדובר בעסק לא כל כך חדש, אלא ברשת שפתחה את סניפה הראשון כבר בשנת-2015

Bread station6
צלמת: כרמל מילנר-סער
Bread station7
צלמת: כרמל מילנר-סער

בעלי הרשת, ששי וערן אביטל, שני אחים (בני 35 ו-31) מפ”ת, שעבדו כל אחד בנפרד וגם ביחד בתחום המזון מאז שהשתחררו מהצבא, חשבו מיד לאחר שחרורו מהצבא של ערן, איזה עסק יוכלו לפתוח ביחד. שנים אחר כך, כשערן החל ללמוד במכללת רמת גן, נתקלו עיניו באחת מהפסקות הקפה, בחנות להשכרה. הוא אמנם לא למד בישול או אפייה מעולם, אך “תמיד אהבתי את התחום והבנתי שיש לי יד לזה”, אמר ערן. החנות המדוברת, בשכונת רמת יצחק, צמוד למכללה, הייתה במיקום מעולה ומבחינת השניים, גם בתזמון נפלא, לכן שם נקבעה החנות הראשונה. בתחילה נפתחה החנות, כבית קפה קטן, שייתן מענה בעיקר של כריכים מושקעים, מאפים טעימים וקפה איכותי לסטודנטים/ות ולתושבי/ות האזור.

Bread station8
צלמת: כרמל מילנר-סער

עם הזמן ולאחר שראו כי טוב, פתחו השניים עוד חמישה סניפים (סה”כ כיום: גבעתיים- 1, ר”ג- 2, ת”א- 3).המיתוג המרהיב בוצע ע”י שרון שרם והעיצוב המוקפד בוצע ע”י דנה שקד. הסניפים הבאים שנפתחו, היו כבר גדולים ומכילים יותר והתפריט שנוצר עבורם הכיל כל טוב. החל מלחמים מיוחדים, ממאפים מתוקים ומלוחים, דרך כריכים מושקעים ועשירים וסלטים מיוחדים ועד לפסטות ואף פיצות ממש שוות. (עליהן ידובר בהמשך). בכל סניף יש מקומות ישיבה ומעבר לארוחת בוקר/צהריים/ערב טעימה, תוכלו לקנות במקום: לחמים, עוגיות מעולות, ממרחים מגוונים, עוגות לשבת ועוד.

Bread station9
צלמת: כרמל מילנר-סער
Bread station10
צלמת: כרמל מילנר-סער

הלחמים וגם העוגות והעוגיות מיוצרים במיוחד עבור הרשת בייצור של Private label. משמע, הרשת בחרה מוצרים קיימים ואיכותיים במיוחד ובחרה שייצרו אותם במיוחד עבורה, כולל מיתוג של “תחנת לחם”. כשמביני עניין ראו שעשיתי צ’ק אין בסניף שלהם באבן גבירול (לונדון מיניסטור), שלגמרי נחשב אחד המרכזיים והמובילים, מיד כתבו לי: “את חייבת לקחת את הקראנץ’ שלהם וגם העוגיות מדהימות”. העוגיות היו בעצם הטיזר להכרות שלי עם הרשת, אך אחרי שישבתי במקום עם ערן, שאחראי על הצד הקולינרי-תפעולי ברשת (ששי, אחיו הגדול אחראי על הצד העסקי והבק אופיס), הבנתי שהעוגיות הן רק קצה הקרחון, או בעצם קצה התענוג. הטבח הרשתי, יוסי הוד, שפיתח איתם את התפריט ועובד בימים אלה על השקת תפריט חדש לכל הסניפים, הצטרף אלינו במהלך הפגישה ופשוט התעקש לעשות לי טעימות למנות חדשות שפיתח.

Bread station2
צלמת: כרמל מילנר-סער
Bread station11
צלמת: כרמל מילנר-סער

שאני אסרב לטעימות אישיות במקום כה מקסים? ממש לא! בזו אחר זו, יצאו אלינו המנות המוקפדות שהכין: היו שם קלחי תירס עם תערובת תבלינים מעושנים, על יוגורט ואספרגוס בצד. היה שם סלט אגסים וסלק עם גבינת רוקפור, מוגשים עם חסה מובחרת, אגוזי מלך ורוטב ויניגרט משגע, היו גם פטריות פורטבלו ממולאות בשלל מטבלים וגבינות ועוד. הכל היה טעים ובהחלט ייחודי, אך מעל הכל בלטה מנת הכרובית. יוסי הגיש לי על צלחת יפייפיה, סטייק כרובית שזוף עם שמן זית ומלח ים מעל, מעט אורגנו טרי ועלי זעתר, מונח על מצע של טחינה גולמית איכותית, עם עגבניות טריות מגורדות בצד. לא יודעת להסביר מה כל כך תפס אותי במנה הלכאורה פשוטה הזו, אבל זה כנראה שילוב הטעמים כולם שהתרכזו בביס אחד לעונג של ממש, מה גרם לי מיד לסמן את המנה כזו שתהיה להיט בתפריט החדש ואף לזמום על הכנתה ממש בקרוב בבית. התגובות לתמונת הכרובית שהעליתי לפייסבוק תוך כדי הפגישה, זכתה לכ”כ הרבה תגובות נלהבות ואף לזוג נשים שנסע לסניף ר”ג יומיים אחרי וביקש את “הכרובית שכרמל פרסמה” (סליחה תמי ודורית).

Bread station3
צלמת: כרמל מילנר-סער
Bread station12
צלמת: כרמל מילנר-סער
Bread station13
צלמת: כרמל מילנר-סער

התפריט החדש יושק ממש בקרוב בכל סניפי הרשת ותוכלו למצוא בו גם מנות טבעוניות חדשות והפתעות רבות למיטיבי לסת. יצוין כי בסניף המדובר באבן גבירול, החלו פיילוט של “פיצה סטיישן”, מותג חדש ונוסף של הרשת שאם יצליח (ולפי הפיצת ארטישוק הוא בהחלט יצליח), יהפוך גם הוא בהמשך לרשת בפני עצמה. תוכלו למצוא בתפריט לא פחות מ-12 סוגי פיצה, עם הרסק המעולה של mutti והגבינות המדהימות של משק יעקבס וגד.

Bread station14
צלמת: כרמל מילנר-סער

יוסי הוד הטבח הרשתי, בחור מוכשר וצעיר, אך ותיק בתחום, עבר את הכשרתו הראשונית כבר לפני שנים במסעדת “אדורה”, מאז ניסה וטעם לא מעט (תרתי) מקומות, עד שהשתלב באופן ממש מדויק ברשת. טבעונים יוכלו למצוא כרגע ברשת כמה וכמה מנות, אך בקרוב גם התפריט הטבעוני יהיה עשיר ורחב יותר. אם אתם חובבי/ות כריכים, אל תפספסו את הכריך אנטיפסטי שלהם, שהפך לכריך הכי נמכר. יש בו קרם ארטישוק, חציל, בטטה, גבינת פטה וכל טוב הארץ. חוץ מזה, גם הכריך עיזים מצוין, תמצאו בו ממרח עגבניות מיובשות, גבינת עיזים, ארטישוק א-לה רומנה ועוד. סלטים ייחודיים, מנות פסטה שונות שמכינים/ות במקום ופיצה מעולה (שכרגע זמינה רק בסניף ר”ג ואבן גבירול בת”א). הקפה במקום אגב הינו תערובת בוטיקית מעולה שמייצרים גם כן במיוחד עבור הרשת. לקוחות הרשת מגוונים למדי ובשל המיקומים השונים במרכזי הערים, תמצאו שם, הורים וילדים, סטודנטים/ות, גמלאים/ות, עצמאים/ות עם הלפטופ ובעצם הכל מהכל.

Bread station4
צלמת: כרמל מילנר-סער

במקום מגוון רחב של לחמים נפלאים (2 ב-30 ש”ח), שלל סוגי שתייה חמה וקרה, מטבלים משגעים (אל תפספסו את הארטישוק), קרקרים מדהימים (עפנו על הצ’ילי והעשבי תיבול), עוגיות ביתיות איכותיות וסופר טעימות (התמכרנו לכעכים עם השומשום והקצח וממש אהבנו את הפרחי ריבה בטעם של פעם) והקראנץ’, הו הקראנץ’, הוריי טעמו את הפרג ולא הפסיקו להלל את הטעם ואת הרכות וזוגתי ואני רצינו להתחתן עם הקראנץ’ שוקולד שהיה לא פחות מאלוהי.

Bread station15
צלמת: כרמל מילנר-סער

ההשקעה במיתוג הרשת, בבחירת מוצרי איכות טעימים ומשובחים שמיצרים במיוחד עבור הרשת, כמו גם ההשקעה בחומרי גלם איכותיים (גבינות יעקבס וטונה אורטיז לדוגמא) וטריים בלבד למטבחי הסניפים והקפדה על שירות נעים ומקצועי ומחירים הוגנים, יהפכו את הרשת די במהרה לדעתי, לשחקן עוד יותר מצליח ומוכר בתחום רשתות בתי הקפה בארץ. בנוסף לששת הסניפים הקיימים, יפתחו בקרוב שלושה נוספים (כפ”ס, הוד השרון ונתניה) ובהמשך מקווה בשבילם ובשבילנו, שאכן פיצה סטיישן תצא גם היא לדרך. אני לכשעצמי כבר מחכה בקוצר רוח לפתיחה של סניף “תחנת לחם” עתידי בהרצליה עירי וחולמת אף על יצור עוגת הקראנץ’ שוקולד שלהם במיוחד עבורי.

Bread station16
צלמת: כרמל מילנר-סער

אני רואה בשנים האחרונות יותר ויותר רשתות גדולות ומוכרות שמתרחבות ללא הכרה, מעלות מחירים ושוכחות שהשירות לעיתים חשוב מהטעם וזה גורם לי צער גדול. מעטות בימינו הרשתות שניתן לומר עליהן שיש בהן אוכל ושירות מוקפדים ומחשבה על הלקוחות ועל העובדים/ות ולא רק על ההכנסות. שמחה לומר שעובדי/ות ולקוחות “תחנת לחם” נראו לי מאד מרוצים בשעתיים הנעימות והטעימות שביליתי במקום.

Bread station17
צלמת: כרמל מילנר-סער

ערן וששי משקיעים ברשת מרגע פתיחתה את כל הונם, כישוריהם ומרצם והרבה עבודה קשה. ישנם עוד שלושה אחים במשפחה וגם הם השתלבו בעבודה ברשת (ניהול+זכיינות) ואפילו אם המשפחה שאין לי ספק מלאת גאווה, עובדת באחד הסניפים. כיף לראות עסק משפחתי שעובד בצורה כל כך נעימה ומתרחב בחכמה לאור אהבת הלקוחות וההצלחה, שללא ספק מגיעה להם. ישר כח!

Bread station1
צלמת: כרמל מילנר-סער
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כרמל מילנר-סער, בעלת העסק "הערך המוסף".
העסק קיים למעלה מ-7 שנים, במסגרתו מוצעים שירותי תוכן, סושיאל ושיווק ללקוחות מתחומים שונים. היא יוצרת תוכן ומומחית לכתיבה שיווקית עבור אתרים, לקוחות עסקיים ופרטיים.

לקבלת עדכונים על תוכן חדש באתר מלאו פרטים
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן