טייק עוף- מעורב ירושלמי משובח ומהיר הכנה

כשחולקים חיים עם בת זוג שגדלה כל חייה בירושלים ובמבשרת ציון, זה רק עניין של זמן עד שהיא מסכימה לחשוף את גרסת המעורב ירושלמי שלה, עבורי וגם עבור קוראי/ות הבלוג שלי.

שנים שאני שומעת ממנה בהתלהבות רבה על "סטקיית חצות" הממוקמת ברח' אגריפס, מול הכניסה לשוק מחנה יהודה. בילדותה היא אכלה שם שוב ושוב עם הוריה ז"ל בהנאה מרובה, מנת סטייק עוף או מעורב ירושלמי בפיתה. בעוונותיי, טרם יצא לי להגיע איתה לשם. עד שזה יקרה, היא הכינה לי בחודשים האחרונים וגם אתמול בערב החג השני לאורחים היקרים שלנו, את הגרסה שלה למעורב ירושלמי, אם תרצו אפשר לכנות את זה טייק אוף/ עוף, מאחר שבגרסה הזו ששתינו מעדיפות, יש רק חזה עוף וכבד עוף ולא טחול ולבבות כמקובל בגרסה הקלאסית. ואין כיף גדול יותר מלבשל תבשיל שאהוב על כולם/ן בכלי חדש ויוצא דופן באיכותו.

 

המחבת החדשה מסדרת ארקוסטיל- אטלס טופ
צלמת: כרמל מילנר-סער

 

בחודשיים האחרונים אני מצויה בתהליך במכון אברהמסון ונמנעת מסוכרים ומפחמימות ממכרות, מה רבה הייתה שמחתי לגלות מאכל נוסף שאני יכולה לאכול בהנאה רבה, פשוט ללא הפיתה. כשהיא מכינה מעורב לי וגם לאחרים, היא מקדישה למנה שלי מחבת נפרדת, מופחתת שמן זית ועתירת בצל קצוץ.

לרגל החג קיבלתי להתנסות את סדרת כלי הבישול החדשה ARCOSTEEL ATLAS TOP, מסדרת הדגל הפופולרית של המותג ARCOSTEEL ATLAS, אין כמו מנת מעורב חגיגית כדי לחנוך מחבת/ סיר חדשים ומעולים לחג. מדובר בסדרת כלי הבישול המובילה של ארקוסטיל בעשור האחרון, שזכתה לתארים ושבחים רבים ונמצאת בשימוש במיטב המטבחים המקצועיים והביתיים.

שתינו בשלניות, אך היא ממש בשלנית על ולמטבח שלנו נכנסים רק כלי בישול והגשה מקצועיים ואיכותיים במיוחד. מרבית הסירים והמחבתות בביתנו של המותג ארקוסטיל. מנות רבות ומגוונות בושלו בכלים האלה ואנחנו נהנות מהאיכות שלהם במשך לא מעט שנים.

 

מחבת וסיר מסדרת ארקוסטיל- אטלס טופ החדשה+סכין שף לילדים
צלמת: כרמל מילנר-סער

 

הכלים החדשים, הכוללים מגוון סירים ומחבתות, מאופיינים בידיות ארגונומיות שאינן מתחממות, גם בטמפרטורות גבוהות במיוחד. תחתית הכלים מלאה וחלקה למראה ומיוצרת בתהליך ייחודי הכולל כבישה בטמפרטורות גבוהות. תחתית זו מאפשרת התאמה מיטבית לכיריים מסוג אינדוקציה, ניצול מיטבי של האנרגיה המופקת בתהליך הבישול, פיזור והולכת חום אחידה ויעילה ושמירה על מראה מבריק יותר לאורך זמן של תחתית הכלי בהשוואה לתחתיות הרגילות הקיימות בשוק, בניקוי ידני או במדיח כלים.

כלי הבישול בסדרה עשויים מסגסוגת אלומיניום שעברה תהליך אנודיזציה, תהליך הנהוג בעולם התעופה, הכולל ציפוי Hard Anodize פנימי וחיצוני העשוי מאלומיניום עבה באיכות הגבוהה ביותר, המטופל באופן ההופך אותו לחזק ועמיד ביותר מבחינת גוף הכלי והמשטח הפנימי שלו. כך מתקבל כלי חזק יותר מכלי נירוסטה, עמיד יותר ובעל מוליכות חום משופרת כך שבמהלך הבישול שומר התבשיל על טמפרטורה אחידה, ללא נקודות קרות או שרופות בפינות הכלי. כלי הבישול של Atlas TOP מיוצרים בטכנולוגיות המתקדמות ביותר, ברמות הגבוהות ביותר מה שמבטיח שנים רבות של הנאה ובישול מושלם, בדיוק כמו שאנחנו אוהבות.

 

סיר מסדרת אטלס טופ של ארקוסטיל- 7.6 ליטר
צילום יח"צ

 

עמית שלי ניסתה את המחבת החדשה והיפה של ארקוסטיל אטלס טופ (26 ס"מ), פיזור החום היה אחיד, הכבד והעוף לא נדבקו למחבת, הידית אכן לא התחממה ועמית נהנתה להקפיץ את המעורב בעזרתה. עוד בסדרה, מחבתות וסירים בגדלים שונים, בעיצוב מרהיב וחכם שנראים מבטיחים.. וגם מקיימים.

 

אוכל משובח בכלים משובחים
צלמת: כרמל מילנר-סער

 

הכלים מהסדרה החדשה ניתנים לשימוש בתנור (עד 180 מעלות) ובכל סוגי הכיריים כולל אינדוקציה, ועמידים לשטיפה במדיח כלים. הכלים מיוצרים בטכנולוגיות מתקדמות ועל פי תווי תקן המחמירים בעולם (התקן הגרמני והתקן האמריקאי FDA) ובעלי אחריות לכל החיים.

עכשיו רק נותר לנו להחליט איזה תבשיל יחנוך את הסיר מהסדרה החדשה.

טווח מחירים: 80 ₪ עד 469 ₪

להשיג ברשת Arcosteel Kitchen (ארקוסטיל קיטצ'ן)

ועכשיו למתכון, תכינו אותו פעם אחת ויבקשו אותו מכם/ן בכל שבוע (ההורים שלי התמכרו). אתמול, הוא נאכל ע"י האורחים/ות שלנו בליווי חצאי פיתות ללא גלוטן (פסח וזה), אבל ניתן לאכול אותו גם כמוני, ללא פיתה, עם טחינה מעולה מעל, מעט סחוג אדום וסלט ירקות בצד וגם כמובן, באופן המקובל, בתוך פיתה רגילה וטרייה. אין שום צורך בטחינה או בסלטים בתוך הפיתה, שכן כמו בחצות, גם פה, השמן זית והתבלינים (שעושים את המנה), מתבלים ומרטיבים היטב את הפיתה והופכים אותה לעסיסית וחפה מכל צורך לממרח/תיבול נוסף.

 

צלמת: כרמל מילנר-סער

 

טייק עוף למעורב ירושלמי- עמית מילנר-סער

כמות לכ-5 אנשים

מרכיבים:

חצי קילו כבד עוף טרי

חצי קילו חזה עוף טרי

3 בצלים לבנים גדולים

שמן זית

מלח

פלפל שחור טחון

פפריקה מתוקה

פפריקה חריפה

כורכום

גריל עוף

אופן ההכנה:

מחממים מחבת רחבה ועמוקה עם שמן זית, קוצצים קטן את הבצלים ושמים במחבת החמה. מערבבים עד שהבצל מזהיב ואז מוסיפים את הכבד אחרי שנחתך לקוביות קטנות, מערבבים קלות ולאחר דקה מוסיפים גם את החזה עוף שנחתך לקוביות קטנות. מתבלים במעט מלח רגיל, פפריקה מתוקה, מעט פפריקה חריפה, כורכום ומעט תבלין גריל עוף. התיבול כמובן לפי הטעם, מומלץ לטעום לפני שמסיימים להכין ולהוסיף מהתיבול לפי העדפה אישית. מקפיצים את הכל במחבת עד להשחמה ואוכלים חם בתוך פיתה טרייה או בצלחת עם טחינה וסלט. למי שאוהב/ת, ניתן כמובן להוסיף לבבות וטחול לכבד ולעוף. בתאבון.

 

מנה לוהטת במחבת חמה אש
צלמת: כרמל מילנר-סער

 

פרטים נוספים על הסדרה החדשה תמצאו בדף הפייסבוק/באתר של ארקוסטיל:

https://www.facebook.com/ArcosteelKitchenIL/

http://arcosteel-kitchen.co.il/

 

אמא מעדיפה מעורב בפיתה
צלמת: כרמל מילנר-סער
עמית מעדיפה את המעורב שלה בפיתה עם אריסה חריפה
צלמת: כרמל מילנר-סער
אני מעדיפה מעורב בצלחת
צלמת: כרמל מילנר-סער

 

 

 

 

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כרמל מילנר-סער, בעלת העסק "הערך המוסף".
העסק קיים למעלה מ-7 שנים, במסגרתו מוצעים שירותי תוכן, סושיאל ושיווק ללקוחות מתחומים שונים. היא יוצרת תוכן ומומחית לכתיבה שיווקית עבור אתרים, לקוחות עסקיים ופרטיים.

לקבלת עדכונים על תוכן חדש באתר מלאו פרטים
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן