שוקבוק- מהחקלאים ישירות אלייך הביתה

לפני חודש, התחלתי תהליך מבורך של גמילה מסוכרים ומפחמימות ממכרות, במסגרתו אימצתי אורח חיים בריא ושונה מזה שהכרתי. הבנתי מהר מאד שמוטב יהיה אם חלק הארי בתזונה החדשה שלי יבוסס על ירקות ואם הם יהיו טריים וזמינים במקרר שלנו כל העת, העניין יחסוך לי זמן ובטח ובטח יקל עליי בתהליך בכלל ובתהליך הכנת הארוחות בפרט. בשל כך, תרתי מיד בתחילת התהליך אחר ספק פירות וירקות, שיביא אליי עד הבית תוצרת טרייה, ישראלית ואיכותית. המבחר היה רב, ישנם ספקים רבים בתחום וישראל התברכה בשפע של גידולים. לאחר שלל בדיקות והמלצות, הגעתי לאתר "שוקבוק", אתר  שהוקם ע”י מגדלים וחברים מרחבי הארץ, במטרה להגיע ישירות לבתי הלקוחות עם התוצרת המובחרת.

 

תוצרת חקלאית ישראלית ואיכותית
צילום מסך מאתר שוקבוק

 

תוך כדי גלישה באתר, גיליתי להפתעתי שהחקלאים בוחרים וקוטפים בעצמם את התוצרת המבוקשת, בסמוך למועד המשלוח שהלקוחות מגדירים בהזמנתם/ן (גם כשזה מצריך מהם לצאת לשדה במיוחד עבורך) ושכל התוצרת באתר עומדת בפיקוח משרדי הבריאות והחקלאות בארץ ובעולם ובתקני הייצוא המחמירים ביותר, לרבות שימוש בחומרי הדברה. זה לגמרי גרם לי להבין שזה האתר בשבילי והדרך אל ההזמנה הראשונה הייתה קצרה. האתר נוח וידידותי למשתמש, אין לחברה מחסנים, כך שברור לי שהכל נקטף במיוחד עבורי ורק אחרי שביצעתי את ההזמנה. גיליתי לשמחתי שהם מציעים ללקוחות גם שפע קטניות, שמן זית,פירות יבשים, תבלינים, דבש, מאפים טריים, עוגיות בריאות ועוד מוצרים ייחודיים, מה שעשוי לחסוך זמן וצורך בקנייה נוספת בסופר/ בחנות התבלינים.

 

שפע של תוצרת טרייה
צילום מסך אתר שוקבוק

 

כשהבנתי ששוקבוק הוקם ע"י מגדלים ומתנהל ללא תיווך גורם מסחרי כלשהו, זה שימח אותי מאד. מעבר ליחס האישי לכל פרי או ירק שנקטף עבור לקוח/ה והקפדה על איכות וטריות, ברור לי לגמרי לאחר שתי הזמנות דרך האתר, שיש כאן גם חסכון כספי עקב הימנעות מדמי תיווך בין החקלאי לבין הספק לבין הסופר שמקבל את הסחורה וחשוב מכך, בסופר אתם קונים ירקות/ פירות וכיו"ב שעברו כמה ימים מהרגע שנקטפו בשדה ועד הרגע שנחתו בעגלה שלכם ומשם במקרר הביתי. הזמן הזה, בעיקר כשמדובר על מוצרים עם תוקף קצר יחסית כמו פירות וירקות, הוא קריטי בהחלט. מניסיון איתם ועם קטיף שיצא לי לעשות בצפון מספר פעמים, בזיליקום/ חציל/ תפו"א וכל סוגי פירות/ ירקות שנקטפו על ידי או על ידי חקלאי במקרה הזה ונשלחו אליי ביום בו נקטפו נשמרו זמן רב יותר במקרר/ בסל הירקות מכל ירק/פרי שנרכשו אי פעם בסופר הקרוב לביתי. נענע ושאר עלים/ צמחי תבלין שמחזיקים מעמד שלושה שבועות, עגבניות שרי שנותרות קשות יחסית גם אחרי שבועיים או בננות שלא נרקבות מהר מדי, ככה זה כשהחקלאים אמונים על בחירת התוצרת. בשני המשלוחים אגב עודכנתי על אי אספקה של ירק מסויים לפני מועד קבלת המשלוח ולא, לא בגלל חוסר כפי שקורה רבות עם מוצרים בסופר, פשוט כי הוא לא עמד בתקן האיכות המוקפד שנהוג בשוקבוק.

 

ג'ינג'ר מקבלת את המשלוח המשמח בסקרנות רבה
צלמת: כרמל מילנר-סער

 

החקלאים לוקחים אחריות על התוצרת שהם מגדלים, קוטפים ומספקים ללקוחות, כל מלפפון, כל אבוקדו וכל תפוח מגיעים עם אבא ואמא, משמע עם זהות ומיתוג ידוע אודות החקלאי/ המשק ממנו הגיעו, אחריות על כל התוצרת מא' עד ת'. זה לא עניין של מה בכך בימינו. מרגע ביצוע המשלוח מהאתר, בחירת יום המשלוח המתאים לי ביותר ועד אישור ההזמנה במייל, עוברות כמה דקות. אך הבקרה ממשיכה כל העת. לאחר ביצוע הזמנה תקבלו סה"כ 3 מסרונים: במסרון הראשון (כיממה מראש) יימסר צפי למועד קבלת המשלוח. בשני, בסמוך למועד הגעת השליח, ישלח אליכם/ן מסרון שהשליח קרוב אליכם (טווח של שעתיים לפני הגעתו) ובשלישי תעודכנו שהחבילה נמסרה (לכל מקרה שלא תהיו בבית בשעה היעודה). להבדיל מעסקים אחרים, כאן מדובר בתהליך חכם שאינו מעיק ומאפשר ללקוח/ה להיות בבית בזמן ההגעה ללא טווח שעות כללי ביום האספקה. הפירות/ ירקות/ קטניות ועוד שהזמנתי בפעמיים עד כה, הגיעו ארוזים בקפידה (אפשר לסמן באתר מראש משלוח ללא שקיות ניילון למען איכות הסביבה), הכל היה מסודר בארגזים בצורה חכמה, כשהדברים הקשים בתחתית והרכים/ עדינים יותר בחלקו העליון של הארגז.

 

ויש גם קטניות, תבלינים ועוד
צלמת: כרמל מילנר-סער

 

כל התוצרת הגיעה טרייה להפליא, לא מצאתי בה שום עלה חסה שהתחיל להשחיר ושום נקודה בכרובית שאיבדה צבעה המקורי. זה לא קורה כמעט בחנויות ירקות או בסופרים. מעבר לטריות ולמשלוח המהיר והיעיל, ניתן למצוא בשוקבוק שלל תוצרים ייחודיים, אחד מהם הוא למשל עגבניות השרי מוסקט שמעולם לא שמעתי עליהם לפני כן (והאמינו לי אני חולת שרי). מדובר על זן ייחודי ומתוק במיוחד שנראה רגיל למראה אך הטעם מתקתק מהרגיל והמרקם מתפצפץ בפה ומענג. כמי שחובבת פלפלים חריפים לסוגיהם, גיליתי באתר מבחר אינסופי של פלפלים שאת שם חלקם אפילו לא הכרתי. אני לא אדם שאוכל הרבה פירות אך הפומלה שהזמנתי משוקבוק פעם אחר פעם, סומנה כפומלה הכי טעימה שטעמנו אי פעם. משהו בטעם שלה ובעסיסיות שלה לא דומה לשום דבר אחר וזוגתי אף הכינה מקליפתה קונפיטורה משגעת.

 

אין עוד פומלה כזאת
צלמת: כרמל מילנר-סער

 

התוצרת שתיקטף לאחר ההזמנה שתבצעו נשלחת מהחקלאים השונים (למעלה מ-100 חקלאים/ות מכל רחבי הארץ) אל בית האריזה של שוקבוק, שם הם מרכזים, אורזים ושולחים את ההזמנות לבתי הלקוחות ברחבי הארץ. אין להם מחסנים כפי שציינתי קודם ושום סחורה לא נשמרת אצלם. כל ההזמנות יוצאות בטווח של שעות מזמן ההגעה אליהם מהחקלאי. כל התוצרת בשוקבוק עומדת בסטנדרטים הגבוהים ביותר של משרדי הבריאות והחקלאות בארץ ובעולם- באיכות מפוקחת העומדת בתקני הייצוא המחמירים, לרבות הפיקוח על שימוש בחומרי הדברה. באתר תמצאו גם שתילים, תה, יינות, רטבים, טחינה, חלבה ועוד (סה"כ כ-700 מוצרים שזה המון מבחר) והכל של ספקים/ חברות איכותיות בלבד. כל זאת וגם הרצון לתמוך בחקלאות ישראלית ובתוצרת מקומית הקלו עליי את הבחירה בשוקבוק.

 

אושר של ממש במקרר
צלמת: כרמל מילנר-סער

 

זמינות המשלוחים באתר גבוהה, ישנם 7 מועדי משלוח שונים, מיום שני בשעות הערב והלילה (בין 16:00 ל-23:00) ועד שישי בשעות הבוקר. המשלוחים מתבצעים מהקריות בצפון ועד לשדה בוקר בדרום הרחוק. (לשוקבוק יש 4 משאיות).

ניכר שהבעלים של "שוקבוק", אייל יעקובי ממושב תלמי יחיאל וכל החקלאים/חברים שסייעו לפתח את רעיון החקלאות הישירה ולהוציאו לפועל, השקיעו מחשבה רבה ומשאבים משמעותיים, הן ברעיון המקורי של אתר (ויש גם אפליקציה) המאגד בתוכו חקלאים נבחרים עם שפע תוצרת איכותית ומגוונת, דרך בניית האתר החכם והנוח לשימוש ועד לאופן מעקב אחר ההזמנה ורגע קבלת המשלוח בבית הלקוח/ה והתוצאה: פתרון זמין, איכותי ובחירים הוגנים תוך חסכון בזמן יקר ללקוח/ה והבטחת טריות מירבית.

 

שפע של טבע
צלמת:כרמל מילנר-סער

 

שוקבוק:

לאתר/ הזמנות:

https://www.shookbook.co.il/

לדף הפייסבוק:

https://www.facebook.com/shookbook.co.il/

 

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כרמל מילנר-סער, בעלת העסק "הערך המוסף".
העסק קיים למעלה מ-7 שנים, במסגרתו מוצעים שירותי תוכן, סושיאל ושיווק ללקוחות מתחומים שונים. היא יוצרת תוכן ומומחית לכתיבה שיווקית עבור אתרים, לקוחות עסקיים ופרטיים.

לקבלת עדכונים על תוכן חדש באתר מלאו פרטים
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן