כך הפרחתי את השממה במרפסת ובלב שלי בימי קורונה- משתלת דרום השרון

אין ספק בכלל שעבור רובנו, עצמאים, שכירים, קשישים, צעירים ומי לא, תקופת הקורונה הביאה עימה לא מעט אתגרים, קשיים וימים מורכבים, עתה, משהתרגלנו למצב החדש שנכפה על כולנו בישראל ובעולם כולו, אני יכולה רגע לומר בכנות ועם יד על הלב, שלמרות תקופה של פגיעה קשה בהכנסה אצלי כעצמאית ואצל זוגתי כמפוטרת מסטארטאפ, למרות הקפאת פרויקטים ולמרות אתגרים בטיפול בהוריי הקשישים שנמצאים בסיכון מוגבר בתקופה זו, הקורונה הביאה אל חיי גם דברים טובים ואפילו טובים מאד. אחד מהם הוא פיתוח תחביב חדש אצלי, גננות עירונית אני קוראת לו (ותודה למשתלת דרום השרון על כך). לא התברכתי אמנם בדירת גן או בבית פרטי עם גינה, אבל בהחלט התברכנו בדירה שכורה מקסימה עם מרפסת מפנקת, אליה עברנו ממש בתחילת תקופת הקורונה, בחודש מרץ האחרון והידוע לשמצה.

הכניסה למשתלת דרום השרון צילום: רותם גרוזוביק

אני טוענת כבר שנים שאני אופטימית חסרת תקנה ושמכל לימון חמוץ וקשה לעיכול כדאי וצריך לנסות לעשות לימונצ'לו (והפעם עם נענע מהאדנית הפרטית), כך שכשכולם/ן השתגעו וטיפסו על הקירות בבית ולאחר שזוגתי ואני סיימנו לצפות ברוב הסדרות בנטפליקס ולבשל ביחד ולחוד כל דבר אפשרי, התפניתי לפתח תחביב חדש, גננות. כל חיי חלמתי על אדניות עשירות מהן אוכל לקטוף את הפלפל החריף לתבשיל, את הנענע לתה כשההורים באים לבקר או את הבזיליקום לרוטב פיצה האלוהי של זוגתי. אבל חלומות לחוד ומציאות לחוד, במהלך שנות מגוריי בת"א ובר"ג נאלצתי להתפשר על גידול עציצים בתוך הבית ובדירה האחרונה בהרצליה בה התגוררנו זוגתי ואני, הגדלתי לעשות וגידלתי פרחים ותבלינים באדנית על מעקה החלון בסלון, הם לא שרדו זמן רב וגם לא שימחו באמת. למזלנו עברנו לפני מספר חודשים לגור בעיר כפ"ס, לאחר שנים בהרצליה זה מרגיש כמו שינוי של ממש. כפ"ס היא אמנם עיר מרכזית בשרון אבל ללא ספק ידועה בהיותה כפרית, ירוקה ושופעת. בימים הקשים של הקורונה עת ישבנו שתינו בבית וזוגתי אפתה ובישלה מבוקר עד ערב (תחביב מקצועי למדי אצלה) החלטתי שגם לי מגיע. גם אני רוצה תחביב שיסייע לי להתמודד עם ימי קורונה וסגר ויתרום למצב הרוח שלנו. לא היה לי ספק שהמרפסת שלנו היא המקום המושלם להפריח את השממה בלבי והחלטתי לאתר משתלה באזור לביצוע המשימה. חיפשתי בכל הרשת משתלה מרהיבה וותיקה, כזו שאשמח לספק להם פרנסה כעסק שללא ספק גם נפגע מהקורונה, אך מצד שני, כזו שתציע גם משלוחים עד הבית ומחירים הוגנים. לאחר מספר שיחות טלפון עם משתלות שלא הגיעו לכפ"ס אלא דרשו הגעה למקום, שדרשו תשלום מופקע עבור משלוח או כאלה שסתם לא היו אדיבים ולא ניסו להרוויח לקוחה חדשה (וחייבת להוסיף בצניעות טובה כמותי), הגעתי למשתלת דרום השרון.

קסם של מקום צילום: משתלת דרום השרון

המשתלה ממוקמת בכניסה למושב נווה ירק שבשרון ולמרות שאין לה אתר אינטרנט להזמנות אלא רק למידע, השארתי פרטים בדף הפייסבוק וקיבלתי מענה מהיר מאלחנן, עובד מקסים במקום שהרוויח אותי באופן מיידי. לא הגעתי עם ידע עשיר בנושא סוגי פרחים או עציצים, רק עם רצון עז לטפח מרפסת מושלמת ומשמחת בפרחים ובצמחי תבלין. כיאה לחודש אפריל החמים, אלחנן שלח לי תמונות, מחירים והמלצות על פרחים/צמחים שיתאימו למרפסת חצי מוצלת כמו שלנו וכמובן לעונה. מהר מאד גיבשתי הזמנה נרחבת ומגוונת ושלחתי לו את כל הפרטים בוואטסאפ. כבר למחרת הגיע לביתנו המשלוח: קרטונים עם עציצי פרחים לשתילה בשלל צבעים, צמחי תבלין ריחניים, אדניות טורקיז גדולות ומשגעות, טוף לריפוד תחתית האדנית וכמובן שק ענק של אדמה.

סקרנות שלנו ושל המתוקות בכל קבלת משלוח מהמשתלה

כמובן, שיש את האפשרות לבקש מהמשתלה להכין בעצמם את העציצים, האדניות וכו' ולמנוע מכם/ן להתלכלכך בחול ולהותיר אותו במרפסת, אך התחביב שלי כלל את הכל כולל הכל, לשים טוף ואדמה, לשתול פרחים וצמחי תבלין בהתאמת צבעים וסוגים, ללכלך ולהתלכלך אך ליהנות מכל רגע. לאחר כשעה וחצי של עבודה במרפסת כשזוגתי מסייעת גם כן, תלינו את האדניות המהממות על כל תכולתן היפה על גבי מעקה המרפסת, הבטתי על הכל בהתלהבות והתמוגגתי מנחת. זוגתי השתאתה מול היופי ומיד אמרה כמה שהאדניות המטופחות עושות לה שמח בלב. אחלה דרך לבלות זמן זוגי בעיניי.

זוגיות באדנית צילום: כרמל מילנר-סער
שותלת.. תולה צילום: כרמל מילנר-סער

מאז ביצענו כבר עוד שתי הזמנות ממשתלת דרום השרון, הכל צמח ופרח מדהים, אך אוגוסט הלוהט שבר את רוחם של חלק מהפרחים, לכן ממש לפני שבועיים, בהזמנה האחרונה, החלטתי על מעבר לשתילת חורף והזמנתי שפע צמחי תבלין, פרחים ואף עציצים לתוך הבית ולמרפסת כדי שגם בחורף הקר והממש לא אהוב עלינו, עדיין נוכל לשבת לקפה הפוך במרפסת ולשזוף עינינו בפריחה הביתית שלנו. לא יכולה אפילו להתחיל להסביר לכם/ן איך הגננות העירונית שלי שהפכה מתחביב למשהו די מקצועי הכולל מעקב השקייה מדוייק, חשיפה מדודה של צמחי הבית גם לשמש לעיתים ועוד, הפריחה את השממה בלבי ובמרפסת שלנו והחייתה את נפשי, הבתקופה בה מרגיש שמרביתנו מעט נבולים. והמחמאות וההתלהבות של כל מי שמבקר/ת אצלנו במפרסת בכלל גורמות לי לרצות לרגעים לשקול לעשות הסבת מקצוע מעיתונאית ויחצ"נית לגננית או חקלאית. לראות בבוקר את התות שדה שגדל עוד קצת באדנית או את הבזיליקום שמגיע כמעט עד תקרת המרפסת גרם לי לקפוץ מאושר. קורונה טיים, לכו תבינו…

צילום: כרמל מילנר-סער
צילום: כרמל מילנר-סער

השירות שקיבלתי מאלחנן, עובד המשתלה הסבלני והשירותי ומאפי הבעלים, הגנן הידען, המחירים ההוגנים והידע המקצועי+ההסברים שאני מקבלת עם כל הזמנה, שווים הכל. כמו כן, חשוב שתדעו שיש שירות גם לאחר הרכישה/ המשלוח. אם לפתע עציץ קמל או שאלה מתעוררת, אפי/ אלחנן תמיד קשובים ומייעצים.

צילום: כרמל מילנר-סער

אז אחרי כל ההשתפכות שלי הנה עוד פרטים על משתלת "דרום השרון" היפה והמושקעת שגיליתי בול בזמן: משתלת דרום השרון בניהולו של הגנן אפי ליבמן מסימביוזה גינון, ממוקמת במושב נווה ירק, באווירה כפרית, בין כרמים לשדות ארטישוק. המשתלה נפרשת על פני שטח של 3 דונם ומציעה את מיטב הצמחיה: עצי פרי ונוי, שיחים, צמחי עונה ורב שנתיים, צמחי תבלין, טוף וחלוקי נחל, דשא סינטטי, מערכות השקיה ואביזרים משלימים, כדים, כלים מעוצבים לבית ולגינה, תערובות שתילה ודשנים, תאורה סולרית ועוד וכל זאת במחירים הוגנים ובשירות הכי מקצועי ומקסים בו נתקלתי. בתקופת הקורונה המשתלה הרחיבה את שירותיה לטובת לקוחותיה ומציעה שירות "משתלה עד הבית" לצד שירותי ייעוץ, גינון והתאמת צמחיה לבית הלקוח/ה על פי צרכיו, נתוני הגינה/ מרפסת ועוד. הבעלים ומנהל המשתלה אפי ליבמן הינו גנן בעל ותק של למעלה מ 10 שנים עם ניסיון עשיר בעיצוב, הקמה ושיקום גינות.

צילום: כרמל מילנר-סער


אפי וצוות עובדיו (החל מקבלת פרטים ותמונות בנייד דרך ביצוע ההזמנה ועד לקבלת ההזמנה על ידי השליח המקסים עם חיוך מתחת למסיכה ועד לייעוץ לאחר הרכישה אם צריך) מציעים שירות של ייעוץ מקצועי לעיצוב, הקמה ושיקום של גינות ומרפסות השירות מבוצע במשתלה או בבית הלקוח, על פי צרכיו ונוחיותו והזמנות מתקבלות בצורה נוחה ומהירה באמצעות הטלפון או הוואטסאפ. המשלוחים מתבצעים לאזור השרון והמרכז וכמובן שניתן להגיע לבצע רכישה במקום במשתלה היפייפיה שיכולה להפוך גם לבילוי כייפי ומלמד עם ילדים.

צילום: כרמל מילנר-סער

הצלחתי גם לדאוג לצ'ופר חורפי לקוראים/ות ולעוקבים/ות אחר הבלוג ואחר פרופיל הפייסבוק שלי: *בכל קנייה מעל 200 ש"ח (במקום או באמצעות משלוח), תקבלו עציץ רקפות מקסים במתנה ואל תשכחו לציין שהגעתם/ן דרך כרמל/ דרך הבלוג הערך המוסף*.

צילום: כרמל מילנר-סער
תות שדה באדנית במרפסת- זה אפשרי צילום: כרמל מילנר-סער

משתלת דרום השרון- המשתלה ממוקמת על כביש 40 בכניסה לנווה ירק מאחורי תחנת הדלק.
(רושמים ב waze משתלת דרום השרון).

טלפון לפרטים ולהזמנות: 050-6450058 | 09-7485260

**(ניתן לשלוח בקשה להצעת מחיר+תמונות לוואטסאפ של אפי- הנייד המצורף מעלה)

לדף הפייסבוק: https://www.facebook.com/%D7%9E%D7%A9%D7%AA%D7%9C%D7%AA-%D7%93%D7%A8%D7%95%D7%9D-%D7%94%D7%A9%D7%A8%D7%95%D7%9F-156657441761555/

המרפסת במתכונת אביב- אפריל 2020 צילום: כרמל מילנר-סער
המרפסת במתכונת חורף- נובמבר 2020 צילום: כרמל מילנר-סער
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כרמל מילנר-סער, בעלת העסק "הערך המוסף".
העסק קיים למעלה מ-7 שנים, במסגרתו מוצעים שירותי תוכן, סושיאל ושיווק ללקוחות מתחומים שונים. היא יוצרת תוכן ומומחית לכתיבה שיווקית עבור אתרים, לקוחות עסקיים ופרטיים.

לקבלת עדכונים על תוכן חדש באתר מלאו פרטים
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן