פסטה רוזה- את אהובה שלי

היום מציינים ברחבי העולם את יום הפסטה הבינלאומי. 

מאז שצצו העדויות האירופאיות הראשונות לקיומה של הפסטה, אי שם במאה הרביעית לפנה"ס (על גבי ציורי קיר) ועד לימינו אנו, הפסטה הפכה לאחד המאכלים הפופולריים בעולם בכלל ובאיטליה בפרט. גם ישראלים משוגעים על פסטה ואוכלים אותה עם שלל סוגי רטבים. יש לי תחושה שמעבר לטעמה, זה לגמרי בגלל היותה פשוטה להכנה ואהובה בכל בית.

כמה פשוטה ככה פסטה ולהיפך צלמת: כרמל מילנר-סער

 

כשאין זמן להכין בעצמנו פסטה טרייה במכונת הפסטה הביתית (קורה לצערי לא מעט), אנחנו כמובן מכינות פסטה קנויה, אך מקפידות שהיא תהיה מהמובחרות. המועדפת עלינו בבית היא הפסטה האיטלקית של חברת RUMMO וכשמכינות פסטה אדומה משתדלות להשתמש אך ורק ברוטב המעולה של MUTTI – גם הוא כמובן מאיטליה. (כמובן שגם רסק עגבניות רגיל אפשרי).

אם תשאלו אותי, הפסטה האהובה עליי משתנה בערך אחת לשנה, פעם זה בולונז עשיר, פעם פסטה בריאה עם שמן זית, ארטישוק ושאר ירקות, פעם ב.. זו פסטה אלפרדו, אך הפופולרית בביתנו היא ללא ספק פסטה אדומה, המוכרת לכולנו כפסטה עם רוטב עגבניות, כזו שהילדים הכי אוהבים. לפני כשנה, הכנתי לזוגתי ולי פסטה שכזו לארוחת ערב, תוך כדי בישול הבנתי שקצת מאסתי ברוטב הזה, הוספתי מעט שמנת מתוקה, מה שעידן אותה והפך אותה לפסטה רוזה וכשנזכרתי שיש במקרר פסטו ביתי שהכנתי זה מכבר, הוספתי לרוטב גם שתי כפות ממנו. התוצאה הייתה מופלאה ומאז זוגתי ואני הבנו שזה הפורמט הביתי המנצח מבחינתנו. פסטה רוזה עם נגיעות פסטו ביתי.

סיר הפסטה החדש והגאוני של ארקוסטיל צילום: יח"צ

 

ממש לפני שבוע, נחשפתי לסיר של ARCOSTEEL, חברה שמככבת בארונות המטבח שלנו מזה שנים. זהו סיר פסטה שווה במיוחד, כזה שתמיד חלמתי עליו. עד היום השתמשתי בסיר הרגיל והעברת הפסטה למסננת והחזרתה לסיר היו כרוכות בשל כך בעוד זמן (ועוד כלים בכיור). ארקוסטיל פינקו אותי בסיר החלומות הזה וחייבת לומר שהבישול איתו נוח במיוחד והוא לגמרי הכרחי לכל בית בו מתגוררים/ות חובבי/ות פסטה (האם יש מישהו שלא אוהב פסטה בעולם הזה)?

סיר הפלא החדש שלי צלמת: כרמל מילנר-סער

אז מה מיוחד בו? במכסה הסיר קיימים חריצים ייעודיים לסינון נוזלים מבישול הפסטה בצורה קלה ויעילה. הסיר כולל  ידיות דינמיות לתפיסת המכסה בעת סינון הנוזלים, שהוכיחו עצמן מצוין. כשמסיימים לבשל את הפסטה, יש לסגור את הידיות לנעילת המכסה ופשוט להטות את הסיר כלפי הכיור. המים זורמים בקלות דרך חורי המכסה ומאפשרים שימוש פשוט ויעיל ללא צורך במסננת. הסיר אגב מתאים לכל סוגי הכיריים ולתנור (עד 180 מעלות) כולל אינדוקציה, קל לניקוי ועמיד במדיח כלים ומחירו כרגע (לרגל יום הפסטה הבינלאומי) ועד ה-31.12 הוא 149 ש"ח בלבד (במקום 249 ש"ח), במסגרת מבצע של 40% הנחה. מעבר לכך שהוא התברר כמוצלח מאד ולא ברור לי למה נפגשנו רק עכשיו, אני מכירה היטב ומקרוב כבר שנים את מוצרי ארקוסטיל ואין לי ספק שהוא ישרת אותנו נאמנה שנים.

פורס וקוצץ שום חדש של ארקוסטיל צילום: יח"צ

חוץ מסיר הפלא הזה, עודכנתי גם על כך שהשיקו פורס וקוצץ שום חדש של המותג ולאחר התנסות גם בו, מוצאת בו כיעיל ממש ומאפשר לשמור על ידיים נקיות מריח שום, שזה חשוב. הוא כולל 2 רשתות חיתוך (פריסה וקיצוץ) עם להבי נירוסטה חדים שחותכות את השום כפי שתבחרו בלחיצה קלה ומהירה. ניתן להשתמש במכשיר גם לג'ינג'ר והוא עולה כעת 49.90 ש"ח בלבד.

** ועכשיו עזבו הכל וכנסו למטבח לחגוג את יום הפסטה, עם המתכון המהיר והכל כך טעים שלי לפסטה רוזה, האהובה שלי.

פסטה רוזה עם נגיעות פסטו

המרכיבים:

1 חבילת פסטה איכותית בכל צורה שתבחרו

אופן ההכנה:

יש לבשל את הפסטה במים עם מלח בהתאם להוראות שעל השקית ולרכות החביבה עליכם (יש זמנים לכל סוג פסטה), אנחנו מעדיפות אל דנטה אבל רוב הישראלים/ות שאני מכירה מבשלים עוד קצת ואוכלים פסטה מעט רכה יותר.

יש לסנן את הפסטה מהמים החמים לאחר שטעמתם ואהבתם את רמת ההכנה. אם יש לכם את סיר הפלא של ארקוסטיל, יש לסנן את המים ע"י נעילת הידיות והטיית הסיר מעל הכיור, אם בישלתם/ן בסיר רגיל, העביר למסננת ונערו אותה מעט (לא צריך לשטוף את הפסטה בשום מצב אחרי בישול).

זה הכל ברוטב
צלמת: כרמל מילנר-סער

רוטב רוזה-פסטו

המרכיבים:

2 בצלים לבנים בינוניים חתוכים קטן

2 שיני שום טרי כתוש/ קצוץ קטן (לא חובה)

3 כפות עץ גדושות ברוטב עגבניות איכותי/ רסק עגבניות

1/2 מיכל של שמנת מתוקה לבישול

2 כפות של רוטב פסטו ביתי/ קנוי 

מלח (לפי הטעם)

פלפל שחור טחון (לפי הטעם)

1 וחצי כפות סוכר לבן (לעדן את החמיצות)

שמן זית איכותי

פסטה זה החיים
צלמת: כרמל מילנר-סער

אופן ההכנה:

לוקחים מחבת רחבה, מניחים על אש בינונית ושופכים אליה שמן זית איכותי, מטגנים היטב בצל קצוץ עד שמתחיל להזהיב, מוסיפים את השום הכתוש /קצוץ (רק אם אוהבים), מערבבים היטב. מוסיפים את רוטב/ רסק העגבניות ומערבבים מדי פעם. מוסיפים מלח, פלפל טחון וסוכר ומערבבים. מוסיפים כחצי כוס מים כדי להוריד את סמיכות הרסק. לאחר מכן, יש להוסיף את הפסטו ולערבב היטב ולבסוף את חצי מיכל השמנת המתוקה וגם כן לערבב. יש לטעום ולתקן טעמים כדי שלא יהיה חמצמץ/ מתקתק מדי. הרוטב הופך צבעו לכתמתם בהיר כשנפגש עם השמנת וטעמו נפלא. 

יש להעביר את הרוטב המוכן לסיר עם הפסטה ולערבב בעדינות לכדי איחוד ולאכול בשמחה.

את הפסטה שלי העברתי לאחסון בקופסה החדשה והמושלמת של המותג SISTEMA.אלה קופסאות אחסון חדשות של המותג המשובח והניו זילנדי שמשווק בישראל ע"י ארקוסטיל, סדרת הקופסאות נקראת BRILLIANCE. הן בעלות אטימות משופרת ועמידות מלאה בפני נזילות. אידיאליות לאחסנת מזונות נוזליים במיוחד כגון רטבים, מרקים, תבשילים עם רוטב וכו'. הן בטיחותיות לחימום במיקרוגל, שטיפה במדיח ושימוש במקרר+מקפיא ועד סוף החודש הן במבצע השקה מיוחד וב-20% הנחה.

קופסאות אחסון בריליאנס של המותג סיסטמה צילום: יח"צ

את כל המוצרים ניתן להשיג בחנויות רשת "ארקוסטיל קיטצ'ן".

לפרטים נוספים+סניפים:

https://www.facebook.com/Arcosteel1/

בתיאבון ויום פסטה שמח וטעים!

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כרמל מילנר-סער, בעלת העסק "הערך המוסף".
העסק קיים למעלה מ-7 שנים, במסגרתו מוצעים שירותי תוכן, סושיאל ושיווק ללקוחות מתחומים שונים. היא יוצרת תוכן ומומחית לכתיבה שיווקית עבור אתרים, לקוחות עסקיים ופרטיים.

לקבלת עדכונים על תוכן חדש באתר מלאו פרטים
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן