חלומות מתוקים

זוכרים/ות איך כשהיינו ילדים וגם היום, היינו מתענגים על מגוון סוכריות, מרשמלו, שוקולדים ומה לא? ובכן, תשכחו מכל מה שהכרתם/ן. עדי אנדולט מכינה את הדבר האמיתי בחנות החדשה שלה: "ממתקים של פעם".

 

מבט מבחוץ
צלמת: כרמל מילנר-סער

 

בדיוק לפני שבוע חוויתי חוויה יוצאת דופן, הגעתי לראשונה לביקור בחנות "ממתקים של פעם", עליה שמעתי מחברה ובהמשך אף ראיתי תמונות שלא איפשרו לי להישאר אדישה למקום החדש בעירי האהובה הרצליה.

חייבת לציין שהגעתי מעט סקפטית, אחרי הכל, מי כמוני מכירה ממתקים מיוחדים, שוקולדים יוצאי דופן בטעמם וסוכריות בטעם ייחודי? ובכן, הסקפטית החתומה מטה, נותרה חסרת מילים (והאמינו לי, מילותיי לעולם לא נגמרות) וזאת לאחר ביקור של כמעט שעתיים בחנות המרהיבה, כולל טעימות והסברים מבעלת המקום, הכישרון והממתקאית המוכשרת עדי אנדולט.

 

עדי אנדולט- האישה שמאחורי הקסם המתוק
צלמת: כרמל מילנר-סער

 

לפני שאתמוגג בלי הפסקה לגבי הטעמים והמרקמים, חייבת לומר שחנות מקסימה ומזמינה שכזו לא ראיתי עד כה. החנות אמנם ממוקמת במיקום מעט חבוי, בתוך פסג' בלב הרצליה, מי שעובר ברחוב עשוי בקלות לפספס את הפלא, עם זאת, מהרגע שנכנסים לחנות, אי אפשר להתיק את העיניים מהעיצוב המוקפד, הצבעים הפסטליים הנעימים, הניקיון והאסתטיקה ויותר מכל, הריחות והמראות המופלאים.

 

עיצוב מוקפד ואסתטיקה מעל הכל
צלמת: כרמל מילנר-סער

 

עדי לא הגיעה מתחום הקולינריה או המתוקים, יותר מכך, נראה שהתחום פשוט הגיע אליה. היא תמיד הייתה חובבת מתוקים אך המפנה והעיסוק בכך הגיעו לאחר שלפני שנים רבות, עת הייתה בטיול משפחתי בצפון אנגליה, היא ראתה בכפר קטן אחד אדם שמכין סוכריות בטעם לימון בעבודת יד. בתוך סיר נחושת גדול התבשל לו סירופ סוכר עם שלל ריחות מתוקים ומפתים והיא מצאה עצמה מתקשה ללכת משם. היא טעמה וניסתה לתהות ממה מורכבות אותן סוכריות אווריריות וקראנצ'יות. היצרן כמובן סירב לגלות לה מה המרכיבים. כשחזרה לישראל, התקשתה להרפות והתעקשה לגלות את המתכון לסוכריות המדוברות. מאחר שתמיד אהבה בישול ומתוקים, חיפשה את המתכון בספרי בישול עתיקים/ מסורתיים. היא לא מצאה אך ניסתה להכין שוב ושוב, עד שלאחר ניסיונות רבים, טעימות ואכזבות, הגיעה בדיוק לטעם ולמרקם המסוים אותו זכרה במשך כל השנים. זה בדיוק הרגע בו נולדו הסוכריות המיוחלות ואיתן, העסק החדש שלה, עדי אנדולט- ממתקים של פעם. אם השם לא נשמע לכם/ן חדש זה משום שכבר לפני למעלה משנתיים ולאחר שנים של פיתוח מתכונים והעברת סדנאות מתוקים, הוציאה ספר מתכונים בדיוק בשם הזה: "ממתקים של פעם".

 

ויש גם ספר מרהיב
צלמת: כרמל מילנר-סער

 

בימינו יש ממתקים רבים משלל סוגים, צורות, צבעים ומרקמים, שתוכלו למצוא באינספור חנויות, אך בשל היצור ההמוני, למרות שהם זולים וזמינים יותר, הם לא דומים בטעמם ובאיכותם לממתקים שנוצרים בעבודת יד, לאחר ניסוי וטעייה, מחשבה מרובה, יצירתיות וטעימות. פיתוח המתכונים גורם לה הנאה רבה והיא מייצרת אותם בדיוק כפי שיצרו אותם פעם, בשיטה המסורתית, עם כל הקסם שבדבר. את חלק מהמתכונים שלה ומהסודות המקצועיים תוכלו למצוא בספר שהוציאה, את כל הממתקים הייחודיים שהיא מפתחת ומכינה בעצמה, תוכלו לרכוש בחנות המתוקה ביותר בארץ (אגב, היא כשרה למי שתוהה).

 

שוקולד איכותי וייחודי
צלמת: כרמל מילנר-סער

 

שוקולד חלב ולבן איכותיים עם מחית אמיתית של תותים
צלמת: כרמל מילנר-סער

 

לפני הכל, סימנו לי שורה של צנצנות זכוכית גדולות להתקרב אליהן, בכל צנצנת היה מרשמלו בטעם ובצבע שונה. מדובר על מרשמלו די גדול במרקם רך וענני, שונה בתכלית מזה שאנו מכירים, הוא אינו נדבק לשיניים, אין לו טעם לוואי ויותר מכך, הוא כמעט נמס בפה. כל אחד ואחד מהם הותירו טעם של עוד, היה שם תות, פירות יער, תפוז, מנגו, קפה, וניל, וניל מצופה בשוקולד וסוכריות, מנטה ואפילו קינמון. אין מילים שיתארו את הטעם האלוהי, יכולה רק להבטיח לכם שזה לא דומה בדבר למרשמלו אותו אכלתם שנים. הקפה והקינמון הפילו אותי מהרגליים, אבל כל אחד ואחד מהם מושלם בפני עצמו.

 

בואו לאמא מתוקים
צלמת: כרמל מילנר-סער

 

תמצאו שם שוקולדים מעולים של ולרונה עם תוספות של מחיות פירות אמיתיות (לא תמציות כמו ברוב המקומות), שקדים, אגוזים ומה לא. כמו כן, שוקולדים איכותיים לא פחות עם שילובים מעניינים, תוספות ייחודיות. לבחירתכם/ן שוקולד פרווה או חלבי (מופרד לחלוטין). לאחר מכן טעמתי גם טופי עבודת יד, שעטוף בעטיפות צבעוניות ומזמינות שהכי מחזירות לילדות. יש טופי חלב, טופי תות ואפילו טופי שוקולד שהכי אהבתי. לחובבי/ות המרמלדות תמצאו מגוון עשיר ומרהיב של ממתקי מרמלדה. יש בטעם תות, יש גויאבה אדומה, יש מנדרינה ועוד.

 

ליידי מרמלד(ה)
צלמת: כרמל מילנר-סער

 

במחלקת המרציפנים שהתחבבה עליי ברגע, תמצאו קליסונים שזה בעצם ממתק מסורתי הדומה למרציפן ועשוי משקדים, פירות מסוכרים ובעל ניחוח הדרים. הקליסון של עדי עשוי מושלם. מלבדו תמצאו שם שפע מרציפנים בבודדים ובמארזים, בטעם אמרטו או בטעם דובדבנים (מעולה), בשילוב עם שוקולד ועם פירות והכל עשוי בקפידה ובטעם טוב (תרתי).

 

יש קליסונים ומרציפנים משובחים
צלמת: כרמל מילנר-סער

 

במחלקת הנוסטלגיה תמצאו שפע סוכריות של פעם אבל טעימות ואיכותיות יותר, סוכריות קשות, סוכריות רכות, סוכריות צבעוניות וסוכריות תות קשות משולבות שוקולד (הכי היסטריות), סוכריות מנטה (משגעות) שנמסות בפה ויש גם סוכריות על מקל שיזכירו לכם את סוכריות התרנגול ומגיעות בצורת פרח או סמיילי.

 

פינת הנוסטלגיה
צלמת: כרמל מילנר-סער

 

אחרי כל הטעימות, גרגורי ההנאה שלי וההתפעלות מכך שכל ממתק שניסיתי היה אפילו טעים יותר מקודמו, הגעתי לטעימות של הממתק שהכי סקרן אותי בחנות: הפאדג'. עבור רובנו וגם עבורי הפאדג' עד לאותו רגע היה כינוי לעוגת שוקולד מתוקה ומושחתת במיוחד, אך לא כך הדבר. זהו ממתק המיוצר ע"י הרתחה של שמנת וסוכר. הפאדג' מקורו בארה"ב לפני יותר ממאה שנה. ע"פי רוב הסיפורים הפאדג' הוא תוצאה של ממתקי קרמל שהתקלקלו עקב בישול יתר ולכן נקראו "Fudge" להתרשל.

 

הפאדג'- מלך הממתקים
צלמת: כרמל מילנר-סער

 

אין שום דבר מרושל בפאדג' שמכינה עדי, אחרי טעימה מפאדג' השוקולד-תות, שוקולד-מנטה, שוקולד-נוגט ווניל, אני יכולה לומר בפה מלא (בפאדג') שזהו הממתק הטעים והאיכותי ביותר שטעמתי בחיי והייתי מוכנה מיד להתחתן איתו. כל מה שרציתי לומר לה באותו רגע (וגם אמרתי), זה מי לעזאזל רוצה להכין/ לקנות הביתה/ לאמא עוגה לשבת כשאפשר לקנות פאדג' לסופ"ש ולכל השבוע? לא נותר לה אלא להסכים איתי.

לאחר הכרות קצרה עם עדי וביקור מהנה ומפתיע של שעתיים שלא רציתי שיגמר, הבנתי שהתחום ויצירת הממתקים הם בדמה, שהחנות הזו שקיימת רק כמה חודשים היא לגמרי הבייבי המתוק שלה, בו השקיעה עמל, כשרון, מחשבה ומשאבים רבים ושלפעמים כל מה שצריך בחיים הוא להתאהב ברגע או בטעם ולתת לו להוביל אותך למחוז חפצך עד להגשמה ולהצלחה. אגב, היא מייצרת גם היום סוכריות מאד דומות לאלה שהתחילה איתם ובזכותם בחרה בתחום והן קראנצ'יות ונפלאות.

 

צלמת: כרמל מילנר-סער

 

בתוך החנות ישנו חדר אחד ענק וסגור למבקרים, אך עם חלון שקוף ומזמין פנימה, זהו חדר היצור, החדר בו מתחוללים כל הניסיונות וקורים כל הקסמים שמביאים בסוף ללקוחות את הטעם הגדול הבא ואת הממתק החדש לטעום ובמקרה שלי גם לכתוב עליו. יחד עם מירב, העובדת המקסימה שלה, הן מייצרות, מוכרות ומקבלות בחיוך את כל הלקוחות שנכנסים במבט סקרן ומצפה ויוצאים עם חיוך מאוזן לאוזן ושפע שקיות מלאות מתוקים איכותיים. כרגע עדי לא מקיימת סדנאות, בשל התמקדות בחנות, אך תוכלו לרכוש במקום את ספר המתכונים שלה. מחר, תוכלו גם לפגוש אותה לראשונה בדוכן שלה בקניון שבעת הכוכבים בהרצליה (קומה 1- מול "ורדינון").

 

יוצרת ומגשימה חלומות מתוקים
צלמת: כרמל מילנר-סער

 

כרגע החנות פתוחה בכל יום עד השעה חמש אחה"צ בלבד, אך אחרי הכתבה הזו והחשיפה שתזכה לה הערב בתוכנית "חי בלילה" (אל תפספסו), נדמה לי שהתנועה בחנות ושעות הפתיחה יתאימו עצמם לדרישת הקהל (וכמה שהוא ידרוש אחרי טעימה אחת).

לדעתי זוהי לגמרי חנות ראשונה מסוגה בארץ ואין לי ספק שיעלו אליה לרגל מכל עיר ומקום אפשריים. נכון שמרשמלו או חפיסת שוקולד בחנות יעלו לכם פחות, אבל אי אפשר אפילו להתחיל להשוות בין ממתקים תעשייתיים לבין אלה שמוכנים בעבודת יד ונמכרים אצלה בחנות. הטעם, האיכות, העונג, שווים בעיניי את ההשקעה בכם ובאלה שאתם אוהבים ואין ספק יעריכו מתנה/ פינוק שכזה.

 

מארזי מתנה/ פינוק
צלמת: כרמל מילנר-סער

 

מארזים מוקפדים ומגוונים לכל אירוע
צלמת: כרמל מילנר-סער

 

עדי מציעה למכירה גם מארזים משגעים ומגוונים בגדלים שונים, מארזים שיתאימו כמתנות לעובדים/ות, ככיבוד מלהיב ומפנק ל- "happy hour" במקום העבודה, כמתנות לידה, כחלק משולחן מתוקים באירוע משפחתי, מסיבת רווקות, בריתות ועוד. תמצאו שם גם מארזים מתאימים לט"ו בשבט הממשמש (קלטתם מה עשיתי פה?) ובא, בהמשך מארזים ייחודיים וכאלה שתיצרו בעצמכם במקום, עבור משלוח מנות לאנשים שאתם אוהבים במיוחד, כמובן מארזים ליום האהבה, האישה וכל אירוע משמח שתוכלו לחשוב עליו. לחברות ישנם מארזים ייחודיים ומחיר מיוחד ברכישת כמות. אם אתם/ן אחראים/ות על הרווחה במשרד, רוצו לשם ושמחו את העובדים /ות במשהו באמת מיוחד שלא טועמים כל יום, אין יותר רווחה מזה.

 

החיים שלי תות
צלמת: כרמל מילנר-סער

 

במשך כל הסופשבוע שעבר התענגנו אני, זוגתי וגיסתי שהייתה אצלנו על כל ממתק וממתק, תהינו מה הכי טעים, מה הכי מתוק ומה הכי אהוב וממש התקשינו להחליט. כמה כיף שלא חייבים. הביקור הבא שלי בחנות יקרה ממש בקרוב והפעם אבוי לי אם לא אקח איתי את זוגתי שאמרה לי שהממתקים האלה טעימים יותר מכל מה שטעמה בחייה (והאמינו לי שהיא אשת העולם הגדול לעומתי).

 

צלמת: כרמל מילנר-סער

 

בעיניי, לפתוח בימינו עסק קטן או חנות במיקום לא מאד מרכזי הוא צעד אמיץ ולא תמיד קל או משתלם. כאישה, כבעלת עסק וכהרצליינית בעצמי, חשתי צורך לבשר לכולם/ן על החנות החדשה והמרהיבה ועל כמה שמרגישים אהבה ויצירה בכל טעימה וטעימה. זה בלבד שווה ביקור מיידי שלכם/ן וגביע של ממתקים לעדי. בהצלחה.

 

מארזים מרהיבים ושילובים מושלמים
צלמת: כרמל מילנר-סער

 

ותגידו לעדי שכרמל שלחה אתכם/ן.. 🙂

 

לדף הפייסבוק:

https://www.facebook.com/mamtakim2/

לאתר:

http://www.adi-candies.co.il/

 

טעם של עוד
צלמת: כרמל מילנר-סער

 

"ממתקים של פעם"

רחוב סוקולוב 81- הרצליה (בפסג')

שעות פתיחה:

א'-ה' – 17:00 – 9:00

ימי ו' – 14:00 – 9:00

כשר

 

 

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כרמל מילנר-סער, בעלת העסק "הערך המוסף".
העסק קיים למעלה מ-7 שנים, במסגרתו מוצעים שירותי תוכן, סושיאל ושיווק ללקוחות מתחומים שונים. היא יוצרת תוכן ומומחית לכתיבה שיווקית עבור אתרים, לקוחות עסקיים ופרטיים.

לקבלת עדכונים על תוכן חדש באתר מלאו פרטים
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן