המסעדה הכשרה הכי טובה שלא הכרתם

לפני כשבועיים זוגתי ואני חגגנו תשע שנים של יחד. לאור עברה בתפקידים בכירים בתחום המסעדנות ולאור היותי פודית ובלוגרית אוכל, החלטנו שהגיע הזמן למצוא מסעדה שטרם היינו בה. רצינו שתהיה קצת אחרת, כזו שתפתיע אותנו ובעיקר, תתאים לי בתהליך ההימנעות מסוכרים וגלוטן בו אני נמצאת לאחרונה. מאד רצינו להישאר קרוב לבית ושיטוטים ברחבי הרשת סייעו לנו לקבל החלטה, מסעדת אתניקה, בהרצליה פיתוח. שמענו רבות על המסעדה הזו, שצמודה לקיוטו האהובה עלינו, תמיד חלפנו לידה, הסתקרנו ולא נכנסנו משום מה. מדובר במסעדה ותיקה וכשרה שההתמחות שלה הינה בשר איכותי ביישון ביתי. 

 

פינת חמד כשרה ואיכותית בלב הרצליה פיתוח
צלמת: כרמל מילנר-סער

 

"אתניקה" – מסעדה ישראלית כשרה שהוקמה לפני כשמונה שנים במיקום מעולה בהרצליה פיתוח ע"י משפחת לוגסי. המסעדה נולדה מתוך התשוקה לאוכל טוב ולבשר משובח ביישון ביתי וגם מתוך הצורך להציע מענה זמין ואיכותי לתושבי/ות האזור, המקפידים/ות על אוכל כשר.
הגענו למסעדה ביום חמישי בערב, נפעמנו מיד מהעיצוב הייחודי, המקום רחב המימדים היה כבר מלא למחצה ובתוך שעה, התמלא כמעט לגמרי. בתוך המסעדה ישנו חדר פרטי ובו התכנסו באותה שעה עשרות אנשים לחגוג אירוע פרטי. לשמחתי לא הייתה כל המולה למרות שישבנו בסמוך לאותו חדר, מאחר ודאגו לזכוכיות שחוסמות רעשים. אחרי שהתרשמנו מהעיצוב ומהסגנון המעט דיינרי והמעט וינטג'י, פנינו לתפריט.

 

עיצוב מוקפד
צלמת: כרמל מילנר-סער

 

התחלנו מהרמת כוסית עם יין איכותי (וכשר), אני הזמנתי גוורצטרמינר לבן ועמית הזמינה רוזה מעולה. בתפריט מצאנו מנות בניחוח ישראלי-אתני, המשלבות מגוון רחב של טעמים. תוכלו למצוא שם ניחוחות ומטבחים מזרחיים מהעולם וליהנות מעושר רב של צבעים וטעמים. לאחר ששאלתי הבנתי שכלל חומרי הגלם של המנות מבוססים על תוצרת ישראלית דרך ספקי בוטיק נבחרים. ממליצים/ות סיפרו לנו טרם הגעתנו לשם כי מנות הבשר במקום הן חוויה בפני עצמה, זוהי ההתמחות המרכזית של המקום ושמם הולך לפניהם בכל הקשור לאיכות הבשר. כל נתח בשר נבחר בקפידה על ידי הקצב הביתי ומטופל על ידי השף בחדרי יישון מיוחדים שבמקום, אותנו באופן אישי זה מאד הלהיב.

 

ראשונות נדיבות ומפנקות
צלמת: כרמל מילנר-סער

 

התחלנו במנות ראשונות שאת חלקן יכולתי גם אני לאכול לשמחתי. שי, המלצר המקסים, היה אדיב ושירותי למדי, המליץ לנו על מנות ובעיקר דאג לכל מחסורנו.

 

שי, המלצר המקסים
צלמת: כרמל מילנר-סער

 

מנות הפתיחה הוגשו על מגש ברזל ענק ואוריינטלי ונראו מזמינות. התחלנו בטריו מאזטים ים תיכוני עם 3 סלטים טריים משתנים, חומוס טרי בטעם ביתי עם גרגרים חמים ושמן זית, סיגרים מרוקאיים, פלאפל טרי וסלט קצוץ. המאזטים כללו סלט כרוב, סלט ביצים מיוחד, סלט חצילים מעולה, הכל היה טרי ואיכותי. עמית התענגה על הסיגר המרוקאי (הממולא בתערובת בשר על טחינה מחוצלת), על הקרפצ'יו מופלטה (פילה עגל טרי המגולגל במופלטה עם עלי בייבי, אני התענגתי על כדורי פלאפל טעימים וחומוס שלא מצאתי די מילים לבטא את ההתלהבות ממנו. אני חומוסאית ידועה והחומוס שמכינים מדי יום באתניקה, הוא ללא ספק להפתעתי הכי טעים שאכלתי אי פעם. לא יודעת מה היה בו כל כך מיוחד, אבל התענגתי על כל ביס ואף לקחתי מנת חומוס הביתה.

 

צלמת: כרמל מילנר-סער
חציל מושלם
צלמת: כרמל מילנר-סער

 

מאחר שאנחנו מאד אוהבות ארוחת טעימות או פשוט מגוון, הזמנו לא מעט ראשונות כדי לזכות ולטעום כמה שיותר מנות. הלחמעג'ון שהוגש היה אחת מהמנות האהובות על עמית, בשר איכותי עם עגבניות, שהוגש על לחם טרי שנאפה במקום, בזילוף טחינה כמובן, אני יכולתי לטעום רק מהבשר והוא היה ממש טעים ומתובל היטב. המנות היו נדיבות ומשביעות, על אף שהן רק מנות ראשונות. משם עברנו לכוס יין נוספת ואז הזמנו את העיקרית. עמית בחרה את המנה שנראתה לנו הכי מיוחדת בתפריט: מופלטה אסאדו- תבשיל אסאדו מגולגל במופלטה עם טחינה מחוצלת וסלט עגבניות עם לימון כבוש. המנה הוגדרה כמאסטר פיס, עמית התענגה מכל רגע ולא הפסיקה לשבח את איכות הבשר וכמעט לא נגעה בצ'יפס שהגיע עם המנה מאחר והתמקדה רק בה. אני הזמנתי לעצמי את מנת הקבב, שהוכן מתערובת מתובלת היטב שכללה גם צנוברים, היא הוגשה בצורה ממש מעוררת תיאבון לצד שיפוד של ירקות על האש ורוטב סלסה ותוספת שעועית ירוקה בצד לבחירתי. בתפריט תמצאו גם מנות דגים מסקרנות.

 

מופלטה אסאדו- המנה הגאונית בתפריט
צלמת: כרמל מילנר-סער
ונעבור לעיקריות
צלמת: כרמל מילנר-סער

 

למרות שהמקום היה כבר שוקק חיים ב- 22:00 בלילה, מוזיקה ותכונה רבה, עדיין חשנו בארוחה רומנטית ונעימה, כאילו היינו לבד במקום. עיצוב המקום נעשה באופן מוקפד ביותר כך שלכל שולחן יש פרטיות מלאה ואפשר ליהנות משפע אזורי ישיבה ואף מבר עשיר. נטשה, מנהלת המקום הלבבית, התגלתה כאישיות קסומה ויחד איתה הגיע לשולחן אחד מעובדי המקום ומזג לנו שוטים של ערק און דה האוס ששמחנו להרים איתו, חשבתי שזה קשור אליי, אבל הבנתי שזה מה שקורה בימי חמישי בערב, נכנסים ביחד ובכיף לאווירת סופ"ש.

 

בר עשיר ומגוון
צלמת: כרמל מילנר-סער

 

ואז בדיוק הגיע הזמן לקינוח, שאפילו אני הרשיתי לעצמי לקחת ביס ממנו. הזמנו בהמלצת שי המלצר את מנת הגלידה חלבה עם שיערות חלבה עליה, פקאנים מסוכרים ומעין רוטב טופי מעולה. זה לגמרי היה במקום והרחיב את החיוך.

 

קינוח להעלאת המצב רוח
צלמת: כרמל מילנר-סער

 

חשוב שתדעו שהמקום פתוח בכל השבוע מ-12:00 ומציע גם ארוחות עסקיות וגם ארוחות ערב, ביום שישי המקום פתוח לאירועים בלבד ובמוצ"ש כשיש שעון חורף הוא גם כן פתוח.

הקהל אגב היה ברובו חילוני ובחלקו דתי וכלל זוגות, משפחות וקבוצות קטנות של חברים/ות בשלל הגילאים והאווירה הייתה נעימה ורגועה כל העת. תחושה של מסעדה אלגנטית, אך לא מעונבת מדי.

 

קהל מגוון
צלמת: כרמל מילנר-סער

 

אירועים- עד 200 איש:

במקום הגדול והמרהיב ביופיו יש כאמור חלל פרטי לאירועים קטנים מכל סוג ויש גם אפשרות להזמין את סגירת המקום כולו בימי שישי וליהנות מאירוע מוקפד של עד 200 מוזמנים/ות. במקום מקיימים בריתות, בת/בר מצווה, טקסי חינה ועוד. אתם/ן והאורחים/ות שלכם/ן תאכלו מגוון מנות כשרות ועשירות, בהגשה לשולחן או בבופה (תפריט ייחודי בהתאמה אישית לכל אירוע), בנוסף, ניתן לשלב זמר/ די ג'יי וליהנות ממערכת סאונד מתקדמת ושימוש במקרן איכותי. מהבילוי שלנו במקום שארך כשעתיים יכולה להעיד לא רק על איכות האוכל והעיצוב המוקפד, אלא על מה שהכי חשוב בעיניי, הנדיבות במנות והשירות המצוין.

 

אווירה מופלאה
צלמת: כרמל מילנר-סער

 

כשר+כשר לפסח:

חשוב שתדעו שלקראת החג המקום עובר הכשרה מלאה ומוקפדת לפסח ויציע לכל אורך ימי החג וחול המועד תפריט ייחודי וכמובן כשר וכשר לפסח גם יחד. ארצנו הקטנטונת רוויה במסעדות, אך לא נתקלנו עד היום ביותר מדי מסעדות כשרות שמספקות הנאה מלאה ומנות מפתיעות ואיכותיות שכאלה, ללא חוסר או התפשרות וזאת אפילו בקינוחי הפרווה. כמו כן, מעטות המסעדות שעוברות הכשרה מלאה לחג (תהליך מורכב ויקר עבור מסעדה) ומציעות מענה גם לציבור אוכלי/ות הכשר שהם/ן לאו דווקא אנשים דתיים. 

 

עמית מתרשמת מהמקום
צלמת: כרמל מילנר-סער

 

תוך כדי כתיבה התעורר בי קרייבינג עז לחומוס המשובח של אתניקה ולשחזור החוויה ומעבר לכך, כבר אמרתי לזוגתי איפה נחגוג את האירוע הבא שלנו (ורק שיגיע כבר).

 

לחיינו יפתי
צלמת: כרמל מילנר-סער

 

לאתר:

https://www.etnika.co.il/

לדף הפייסבוק:

https://www.facebook.com/etnika/

 

 

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כרמל מילנר-סער, בעלת העסק "הערך המוסף".
העסק קיים למעלה מ-7 שנים, במסגרתו מוצעים שירותי תוכן, סושיאל ושיווק ללקוחות מתחומים שונים. היא יוצרת תוכן ומומחית לכתיבה שיווקית עבור אתרים, לקוחות עסקיים ופרטיים.

לקבלת עדכונים על תוכן חדש באתר מלאו פרטים
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן