שבועות בקפולסקי-Say cheese

לרגל חג הגבינות הבא עלינו לטובה, קונדיטוריית קפולסקי מציעה מגוון מאפים, קישים ועוגות גבינה בשילובים ייחודיים ובטעם של עוד. השנה זוגתי ואני מארחות בשמחה ונציע לאורחינו לקינוח עוגות מבית קפולסקי, שלא רק טעימות להפליא, אלא יהפכו ללא ספק, לקינוח המנצח של החג שלכם/ן.

 

שטרודל וינאי מלוח
צילום: אנטולי מיכאלו למטבחון

 

רבות דובר על חזרתה של קונדיטוריית "קפולסקי" המופלאה והאלמותית אל חיינו בדצמבר 2018. פרט למפעל ולחנות המפעל בנתניה, נפתח סניף מהודר ומזמין ברמה"ש (עם מנהל מקסים ועיצוב חמים ונעים), שמביא אליו כל העת אניני טעם, אוהבי מאפים ומתוקים ובעיקר, את מי שגדלו על קפולסקי וזוכרים לה חסד נעורים.

עבורנו הסניף ברמה"ש הפך לסניף הבית. זוגתי ואני וגם הוריי נכבשנו מחדש ונפעמנו מההיצע ומכך שהטעם הנוסטלגי נשאר ואף שודרג בכמה רמות מאז שהיו פרוסים סניפי קפולסקי בכל רחבי הארץ. חזרתה של קפולסקי החזירה אל לבנו משהו מהטעם של פעם, מהתום ומהפשטות.

קונדיטוריית קפולסקי הוקמה בשנת 1934 בליטא על ידי בני משפחת קפולסקי. בשנות ה-50, עלו לארץ, הביאו את כישורי אפיית העילית והקונדיטוריה המזרח אירופאית המוקפדת ארצה ופתחו את הסניף הראשון ברחוב אלנבי בתל אביב.

בהמשך, נפתחו סניפים נוספים של הקונדיטוריה בפריסה ארצית. בשנת 1977 פתח דוד קפולסקי את בית הקפה הראשון של קפולסקי בנאות אפקה. הרשת זכתה להצלחה גדולה, והחלה למכור זיכיונות למפעילים נוספים. בשנת 2001 רשת בתי הקפה מנתה 50 סניפים. ב- 2002 מכר דוד קפולסקי את הרשת וכיום הוא מתגורר עם משפחתו באוסטרליה.

 

טורט גבינה ושוקולד
צילום: אנטולי מיכאלו למטבחון

 

בשנת 2015 נרכשה הקונדיטוריה הגדולה של קפולסקי לרבות הציוד, המתכונים, שיטות העבודה והקניין הרוחני שלה על ידי לירון אנגל, בעלי קונדיטוריות ותיקות ודור שלישי לאופים. ללירון אנגל 25 שנות ניסיון בייצור מאפים וקונדיטוריה. צוות הקונדיטורים של קפולסקי מהתחלת דרכה עם עשרות שנים של ניסיון וקונדיטורים שהצטרפו במרוצת השנים שם לעצמו משימה אחת מרכזית , להחזיר את קפולסקי לקדמת הבמה של הקונדיטוריה .

במהלך שלוש השנים האחרונות, לוקטו, הותאמו ונבדקו עשרות מתכונים של קונדיטורית קפולסקי המקורית. הקונדיטורים של קפולסקי עמלו על שמירת האופי הייחודי וטעמי העבר האהובים של המותג, בשדרוג לימינו.

בין העוגות האהובות של הרשת, תוכלו למצוא את הסברינה וטורט היער השחור, אלה לצד 200 סוגי עוגות, עוגיות ומאפים שונים נוספים, ביניהם עוגות קרות, עוגות שמרים, עוגות בחושות, עוגות פרווה, קישים, פחזניות, עוגיות מקרון ועוגיות אחרות.

זכיתי במסגרת הפיכתי ללקוחה מרוצה וקבועה וגם במסגרת עיסוקיי השונים, להכיר מקרוב את לירון, הבעלים. מדובר באיש נדיר ונדיב שאוהב באמת את מה שהוא עושה ומקפיד להביא ללקוחותיו רק את הטוב ביותר, הן מבחינת החוויה הקולינרית והן מבחינת חווית השירות. זה לא עוד בית קפה, זו לא עוד קונדיטוריה, גם עכשיו כמו אז, קפולסקי בדרך להפוך למוסד של ממש עם עוד סניפים בדרך.

לרגל חג הגבינות,  קונדיטוריית קפולסקי מציעה מאפים, קישים ועוגות גבינה בשילובים לא שגרתיים כעוגת צ'יז פסיפלורה, צ'יז פטל, טורט גבינת שמנת ותפוז עם דואט גנאש מוקצף.

 

טורט גבינה אפויה ושמנת חמוצה
צילום: אנטולי מיכאלו למטבחון

 

בין המאפים והעוגות שתמצאו בסניף ברמה"ש או בחנות המפעל בנתניה, מאפי בריוש מבצק מלוח ומילוי ירקות, שטרודל וינאי מלוח מבצק מתוח, מאפי גבינה וקישים. קולקציית העוגות של קונדיטוריית קפולסקי לשבועות, מציעה, בנוסף לעוגות הגבינה הקלאסיות והאהובות, עוגת צ'יז בראוניז,  צ'יז פטל, צ'יז פסיפלורה, עוגת גבינה אפויה חלומית עם שוקולד לבן,  טארט גבינה ניו יורק וגאנאש שוקולד חלב ,טארט ריקוטה,  טארט דובדבני אמרנה ושטרויזל, טארט גבינת שמנת וזסט תפוז  עם כתר של דואט גאנאש מוקצף, עוגת מוס גבינה עם שכבת ריבת חלב, טארט פירות, טורט גבינה אפויה ושמנת חמוצה, צ'יז מסקרפונה, בריוש ריקוטה ודובדבנים, עוגות קראנץ' שונות, מיני מאפים מלוחים ומתוקים לפי משקל ועוד.

 

עוגת גבינה קלאסית של קפולסקי
צילום: אנטולי מיכאלו למטבחון

 

שפע איכותי שכזה טרם פגשתי, כמובן שתמיד אשמח לטעום שוב מהסברינות או מעוגת היער השחור ששתיהן הוכתרו על ידי ועל ידי זוגתי כטובות ביותר שטעמנו בארץ, אבל בשבועות כמו בשבועות נבחר במאפי ועוגות גבינה. מארחות השנה יותר אנשים מהרגיל (סה"כ 12) ויש לנו די והותר בישולים ואפייה להכין, היה לנו ברור שהשנה נפקיד את מלאכת הקינוח לחג, החשובה מכל, בידי אחרים. לאחר התרשמות שלנו מההיצע הגדול של קפולסקי לחג, בחרנו הפעם לפנק את האורחים שלנו, שעוד לא יודעים איזו שבת מתוקה מחכה להם, בעוגת צ'יז פטל המרהיבה, בבריוש ריקוטה דובדבנים המשגע ובטארט גבינה ניו יורק משובח. הבחירה קשה, אך בתור אחת שיודעת, יכולה להרגיע אתכם/ן שכל בחירה שלכם/ן בקפולסקי תהיה בול פגיעה, כל עוגה וכל מאפה שלהם עשויים עם מיטב חומרי הגלם, הטריות היא נר לרגליהם, המראה תמיד מלהיב והאיכות לא תבייש פטיסרי מוביל בפריז. התמונות המרהיבות של אנטולי מיכאלו המוכשר ממש מעוררות תיאבון, שאפילו אני, שמצויה בתקופת הרזיה מבורכת, אבחר לטעום מאחת העוגות בחג.

אז בין אם אתם/ן מארחים/ות השנה ובין אם אתם/ן מתארחים/ות, ממליצה לכם/ן להצטייד לפחות בעוגה אחת מהמגוון המושלם של קפולסקי, זה יחסוך לכם/ן זמן ולא יחסוך במחמאות.

טווחי המחירים נעים בין 39 ש"ח ל-130 ש"ח.

 

ולקינוח, קפולסקי מפרגנים/ות לכם/ן מתכון מיוחד לחג:

עוגת מוס גבינה פסיפלורה

**עוגה בדרגת קושי בנונית

כמות המצרכים מתאימה לתבנית אלומיניום מלבנית בגודל 30/40

העוגה מורכבת משלוש  שכבות: בסיס בצק פריך אפוי מראש, מוס גבינה קרה, קרמו פסיפלורה (מקפא קטיפתי ונעים על בסיס פרי)

מצרכים לבצק פריך:

100 גרם חמאה קרה (חתוך לקוביות קטנות)

3/4 כוס סוכר

2 כוסות פחות 2 כפות קמח .

1 ביצה

שקית סוכר וניל

1/2 כפית גרידת תפוז

אופן הכנת הבצק:

יש להכניס את קוביות החמאה החתוכות לחתיכות קטנות ואת הקמח לקערת מיקסר וללוש באמצעות וו גיטרה במשך 3 דקות עד לקבלת מרקם פרורי. יש להוסיף את שאר המצרכים: הביצה, סוכר, שקית סוכר וניל, גרידת תפוז ולערבב במהירות איטית עד לקבלת בצק אחיד .

יש לעטוף את הבצק בניילון נצמד לשטח ולהכניס לקירור למשך שעה.

לאחר שהתקרר הבצק, יש לקמח משטח ולרדד את הבצק לעובי של 1ס"מ למלבן בגודל התבנית. יש להכניס לאפייה בחום בינוני של 180 מעלות, עד הזהבת הבצק למשך 12 דקות.

יש לקרר מעט את הבצק לפני שיוצקים עליו את מוס הגבינה (מתכון למטה).

מצרכים למוס גבינה:

1 קופסת גבינת שמנת (500 גרם)

1 קופסא גדולה של שמנת מתוקה (500 גרם)

8 כפות סוכר גדושות

8 כפות גדושות אבקת פודינג וניל (שקית וחצי)

1 גביע שמנת חמוצה  (200 גרם)

1/4 כפית תמצית וניל איכותית

אופן הכנת מוס הגבינה:

מכניסים למיקסר  גבינה: סוכר, שמנת מתוקה ומקציפים עם מטרפה במהירות בינונית ,למשך 2 דקות. מוסיפים אבקת פודינג וניל וגביע שמנת חמוצה וממשיכים להקציף במהירות בינונית, עד לקבלת מרקם חלק ויציב . יש לצקת העיסה על הבצק הפריך שאפינו מראש ולהכניס למקפיא עד למיצוק.(לפני שמוזגים את הקרמו פסיפלורה).

מצרכים לקרמו פסיפלורה :

מדחום למדידה בזמן בישול

200 גרם מחית פסיפלורה (ללא גרעינים)

40  גרם חמאה בטמפרטורת החדר

2 חלמונים

3 כפות סוכר

14 גרם ג'לטין + 50 גרם מים קרים (מערבבים יחד ושומרים בקירור)

אופן הכנת הקרמו:

מכניסים לסיר קטן מחית פסיפלורה, חלמון ביצה וסוכר. מערבבים באמצעות מרית תוך כדי חימום ל 84 מעלות על סף רתיחה (כדי להימנע מבישול הביצים). כשמגיעים ל84 מעלות, יש להוריד מהגז, להוסיף הג'לטין ולערבב עד להמסה, יש להוסיף החמאה הרכה ולערבב עד לקבלת מרקם אחיד.

יש לקרר לחום 35 מעלות ולצקת את הקרמו על מוס הגבינה הקפוא. להכניס למקפיא. הקרמו מתייצב במקפיא לאחר 4 שעות. ניתן לשמור העוגה בהקפאה. העוגה מומלצת לאכילה בטמפרטורת מקרר .

לצילחות ניתן לחתוך פרי פסיפלורה טרי ולהגיש!

 

צ'יז פסיפלורה וצ'יז פטל
צילום: אנטולי מיכאלו למטבחון

 

שיהיה לכולנו חג שמח ומה זה טעים!

 

"קפולסקי"- שדרות ביאליק 40 רמת השרון 03-6287358

שעות הפעילות בימים א'-ה' בשעות 7:00-20:00 וימי ו' 7:00-15:00

 חנות המפעל של "קפולסקי" ב"בית קפולסקי"- רחוב המלאכה 30 נתניה 09-9748888

שעות הפעילות בימים א'-ה' בשעות 7:00-19:00, וימי ו' 7:00-15:00

עמוד הפייסבוק של קפולסקי:

https://he-il.facebook.com/kapulski.co.il/

אינסטגרם: kapulski_since_1934#

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כרמל מילנר-סער, בעלת העסק "הערך המוסף".
העסק קיים למעלה מ-7 שנים, במסגרתו מוצעים שירותי תוכן, סושיאל ושיווק ללקוחות מתחומים שונים. היא יוצרת תוכן ומומחית לכתיבה שיווקית עבור אתרים, לקוחות עסקיים ופרטיים.

לקבלת עדכונים על תוכן חדש באתר מלאו פרטים
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן