ושוב איתכם- שיטת אברהמסון ואני בסיפור אהבה מחודש ומוצלח

הקורונה לקחה מכולנו כל כך הרבה. מחלק מאיתנו פרנסה, מאחרים בריאות, לי הקורונה גם נתנה מסתבר. נתנה לי את היכולת ואת החוכמה להבין שלא דוחים/ות יותר שום דבר, טוב או רע, קשה להתמודדות ומאתגר או קל ונעים, עושים ובוחרים כל יום מחדש בדרך אל המטרות שלך. כך מצאתי עצמי אחרי שרזיתי בסיבוב הקודם שלי באברהמסון 14 ק"ג והעליתי מחצית מהם בתקופת הקורונה, חוזרת בכל הכח, המוטיבציה וההתלהבות לסבב נוסף, דווקא בתקופה המאתגרת ואולי אפילו העצובה בחיי. את התוצאות אני רואה כבר עכשיו, פחות מחודשיים אחרי החזרה לתהליך, אבל התוצאות הן לא רק על המשקל הן בלב, בנפש, בגוף ובעיקר בגודל החיוך, אז ברור שעצרתי כדי לשתף אתכם/ן ואולי לתת לכם/ן קצת כוחות/השראה/דרייב לצאת לדרך חדשה או לחזור לדרך ישנה בכל הכח.

את מכון אברהמסון הכרתי כבר לפני שנים רבות, שמעתי מקרובים ומחברים על השיטה המוצלחת לגמילה מעישון/ מסוכרים ומפחמימות ממכרות, אך התנסיתי בשיטה בעצמי רק בשנת 2019. אני מגיעה ממשפחה מהממת אך עם נטייה להשמנה. כן כן, יש מי שמקבל/ת גנטיקה של סוכר, לחץ דם או חלילה מחלות קשות, נטייה להשמנה היא הגנטיקה שאני "זכיתי" בה. לא מלהיב אני יודעת אך יש קשה מכך. עד גיל 18 הייתה לי גזרה נפלאה, מעולם חוץ מבילדות לא הייתי מאד רזה, אך הייתי במשקל מעולה וסופר מרוצה מעצמי, לא עסקתי בדיאטות כלל, מתקופת הצבא חוויתי השמנה קלה ובמרוצת השנים ועם ההתבגרות, תקופת דיכאון, שחרור מהצבא, מעבר לת"א ועוד חוויתי עליות וירידות במשקל, תמיד סביב האקסטרה 4-8 ק"ג מיותרים שלרוב הורדתי והעליתי בקלות, אך מאז שהתחלתי טיפולי פוריות אי שם לפני כמה וכמה שנים, ההשמנה מהלחץ, מההורמונים ובעיקר מהאוכל 🙂 הפכה משמעותית יותר ומאז גיל 40 חשה גם שהירידה במשקל קשה ואיטית הרבה יותר. במהלך חודש מרץ 2019 הבנתי שהרצון שלי לרזות קודם כל כדי להמשיך את טיפולי הפוריות במשקל נמוך יותר ואז פשוט כדי שארגיש נעים, נוח וטוב יותר עם עצמי, דבר הוביל לדבר, קראתי, קיבלתי המלצות מחברים והצטרפתי לתוכנית הגמילה מסוכרים ומפחמימות ממכרות של אברהמסון. התוכנית התאימה לי מאד והיא הייתה שונה לגמרי מכל דיאטה שחוויתי עד כה ואלוהים יודע שחוויתי.

אמיר המטפל, אני והסנטר הכפול- אפריל 2021- חוזרת לתהליך..

מדובר בדרך חיים של ממש, לא דיאטה, הטיפול האנרגטי הצליח ממש מיד והוריד לי משמעותית וכמעט לגמרי את החשק לסוכרים ולפחמימות ממכרות. זה נתן לי בדיוק את הבוסט לו הייתי כה זקוקה. מה שתמיד ייאש אותי בתהליכים אחרים של הורדה במשקל היה בעיקר המאמץ וההימנעות שלי ממאכלים אהובים ופחות בריאים והעובדה שלקח זמן רב עד שראיתי תוצאות. במקרה של אברהמסון התוצאות לא איחרו להגיע, רזיתי 14 ק"ג בתוך כחצי שנה של תהליך, ירידה מבוקרת, עם ליווי צמוד של רומי המלווה המדהימה שלי שאין שנייה לה, אכילה ממקום שכלתני ולא רגשי, אוכל בריא וטעים, הימנעות מדברים שמשמינים אותנו וגם לא ממש בריאים לנו. מתוקים מעולם לא הייתה הבעיה שלי וגם לא מאפים אבל לחם או בעצם כריכים היו תמיד האהבה של חיי. באין אוכל מבושל ויש רעב, תמיד אכלתי איזה כריך עסיסי, זה כמובן תמיד היה משמין ולא בריא אך מודעות לא הייתה לי כל כך עד לשלב זה בחיי. לא האמנתי שאני לא אגע בלחמים מכל סוג ואפילו לא תחליפים לגיטימיים. ההצלחה הייתה גדולה והמחמאות לא פסקו מלהגיע ויותר מכך, לא חשתי קושי, סבל או "אני בדיאטה ואסור לי כל מה שאני אוהבת".

המפתח להצלחת התהליך שלי אז מעבר לשיטה הגאונית שפיתח אהוד אברהמסון האלוף לפני למעלה מ-35 שנים ומעבר לליווי ההכרחי והחשוב היא פשוט העובדה שבחרתי להיערך לתהליך מראש. מה זה אומר? דאגתי שהמקרר, המקפיא והמזווה יהיו תמיד מלאים בדברים בריאים שמותרים לאכילה. ההיערכות הזו הצילה אותי הפעם. בעת רעב ידעתי שיש לי גבינות, ירקות וכל מה שרק אצטרך ולא אתפתה לכריך. עבר זמן ושמרתי על המשקל נפלא אך אז הגיעה הקורונה. בתקופת הקורונה עבדתי פחות מכורח הנסיבות וזוגתי שתחיה יצאה לחל"ת מהסטארט אפ בו עבדה ואז לצערנו פוטרה. היה משמח מאד לבלות לא מעט זמן איכות זוגי וכייפי ביחד בבית, אך לבלות בבית עם מי שמוגדרת בפי ובפי כל בשלנית על ואף אופת על זה לא עניין של מה בכך עבור מי שאיבדה כ"כ הרבה ממשקלה ורצתה להנות מזה עוד שנים. ובכן, נטפליקס, ארוחות זוגיות ומשפחתיות, פינוקים בסופ"ש וכו' סללו לי דרך די מהירה להעלאת קילוגרמים שהורדתי בדם, יזע ודמעות, 14 הק"ג שהורדתי התחלפו ב-7 ק"ג שהעליתי במהלך שנה שלמה והרגשתי כאילו חזרתי אחורה כשהעליתי מחצית ממה שהורדתי ורציתי לעצור את זה בזמן ויפה שעה ובעיקר קילוגרם אחד קודם.

דחיתי שוב ושוב את החזרה שלי לתהליך כי פעם היה חג ואז היה סגר ואז יום הולדת ובכל זאת צריך לחגוג בארוחה טובה ואז אמרתי "די". הפסקתי עם התירוצים שאנחנו מספרים/ות לעצמנו לא מעט פעמים ומאפשרים/ות לנו להמנע מהתמודדויות הכרחיות או מדברים שאנו כה רוצים להשיג אך חוששים או מתקשים לצאת לדרך ובחודש מאי האחרון, אחרי פסח וכל הסגרים ודווקא באחת התקופות המאתגרות והעצובות בחיי (פרידה זמנית ביני לבין זוגתי שלשמחתי הסתיימה לאחר כחודש), החלטתי לעשות מעשה ולאתגר את עצמי גם בתחום הזה, נרשמתי שוב לאברהמסון לטיפול מחודש והגעתי לאמיר המטפל הקבוע והאהוב (כזאת אני, נאמנה למטפל, למלווה ובכלל), מלאת עצב בלב וחשש בגוף אבל בידיעה שאם לא עכשיו אימתי ושזה יעשה לי טוב פיזית ונפשית לחזור לתהליך הכ"כ מחזק ונעים הזה שלא מתחבר כלל עם דיאטות קשות או סבל שחשים/ות תמיד בתהליכים אחרים. יצאתי לדרך מחודשת ב-20 לאפריל עם המלצה שלו שאימצתי בחום הפעם- לא להישקל, לא לפני ולא מדי שבוע, נשקלתי לראשונה לפני כשבוע כשהייתי בקופ"ח בבדיקות והסתקרנתי. דעו לכם/ן שלפעמים העובדה שאנחנו נשקלים/ות מדי שבוע ויש כאלה שנשקלים/ות אף באובססיביות מדי יום, גורם לנו לאכזבה ואובדן מוטיבציה. הרי לא תמיד בעת המשקל רואים/ות תוצאות, לעיתים פתאום הירידה היא בבת אחת, לעיתים היא מדורגת ואיטית, לעיתים יורדים שומנים ולעיתים בכלל מסת שריר, חשוב מאד להרגיש את הירידה ולראות אותה במכנסיים, במראה ועם עצמך במקלחת ובתא המדידה בחנות הבגדים ולא להסתפק במספר יבש ולא תמיד משקף על המשקל.

הטיפול היה מהיר ומדוייק וכבר באותו הלילה נעלם לי החשק לסוכרים ולפחמימות ממכרות. זה כל פעם מפתיע אותי מחדש איך שיחה וטיפול אנרגטי שמכוון לרצפטורים שלנו במוח האחראים על תחושת הרעב יכולים לעשות כל כך הרבה שינוי. אני, שחשתי רחוקה שנות אור מרוחניות ומטיפולים מסוג זה הפכתי לראשונה שמפרגנת ומברכת על השיטה תחת כל עץ רענן ובעיקר מול כל מכריי ובפרופיל הפייסבוק הסופר פעיל שלי. שמחה לומר שאז וגם עכשיו לא מעט חברי/ות פייסבוק שלי לקחו את המלצותיי ומצאו עצמם נגמלים גם כן מסוכרים ומגלוטן ואף מעישון (בספטמבר הקרוב זוגתי וגיסתי יציינו שנתיים ללא עישון וזה הדבר הכי טוב שיכולתי לעשות עבורן בחיים האלה והן עבור עצמן כי בכל זאת, בסוף, עם כל הכבוד לשיטה גאונית שמוכיחה עצמה שוב ושוב, מדובר בבחירה שלנו, בעקשנות, בהתמדה ובהתמודדות יומיומית).

2 מידות פחות במכנסיים, כחודש לאחר התהליך

כעת אני כבר כמעט חודשיים לאחר החזרה לתהליך, החשק לא חזר, זוגתי חזרה ועימה החיוך וההתמודדות קלה יותר כי יש עוד מישהי בבית שדואגת לי ומקפידה שתמיד יהיה לי כל מה שצריך כדי להצליח. ירקות ופירות, קטניות, חזה עוף, דגים וכל דבר שרק יכול להלהיב ולגוון את ארוחותיי. ומאחר שהיערכות מראש לתהליך ולא פחות מכך, גיוון בארוחות הם המפתחות בעיניי ולפחות עבורי להצלחת התהליך באברהמסון (עברו פחות מחודשיים ורזיתי למעלה מ-7.5 ק"ג והדרך עוד נמשכת), חשתי צורך לא להסתפק הפעם רק בהמלצה על השיטה או על הבחירה בדרך, אלא גם בטיפים בנושא ובעיקר בצירוף מתכונים קלים ומהירים, כאלה שגם מי שאינו מחשיב עצמו בשלן יוכל להכין לעצמו. מינימום זמן ומינימום מוצרים, מקסימום טעם ומקסימום הנאה ושובע. מקווה שתהנו. אשמח לשמוע על עוד מתכונים שתרצו ובעיקר, אשמח לשמוע בפרטי ממי שכמוני נמצאים כרגע בתהליך באברהמסון וזקוקים לחיזוקים או לטיפים ממני, אחת שיודעת ובעיקר אחת שלא מוותרת לעצמה יותר בשום תחום בחיים ויהי מה.

פחות מחודשיים אחרי תחילת התהליך- מינוס 7.5 ק"ג וממשיכה

הארוחה האהובה עליי בזמן התהליך באברהמסון היא פשוטה, ממלאת וטעימה ממש. כמובן שהכל פרי יצירתה של זוגתי עמית.

מדובר בארוחה של קציצות עוף (כ-4/5) בארוחה, לצד שעועית ירוקה ופטריות מוקפצות.

מתכון קל ומנצח- עמית מילנר-סער

הקציצות:

מפשירים חצי קילו של עוף טחון, מערבבים אותו עם תבלינים לטעמכם/ן (עמית שמה לי גריל עוף, מלח, פלפל ומעט פפריקה חריפה כי אני לא יכולה בלי חריף תכל'ס), מטגנים במעט שמן זית בצל בינוני (משדרג בטירוף את הטעם, אל תוותרו), מגרדים לתוך התערובת קישוא וגזר טריים או רק קישוא אם תרצו, מערבבים היטב ואז מוסיפים חופן של שיבולת שועל (דקה או עבה לבחירתכם/ן) עד שמרגישים שהתערובת לא רכה מדיונוחה לגלגול (כן כן, לפעמים זה לפי העין) ופשוט מגלגלים קציצות בגודל של כדור פינג פונג ואז משטחים. מורחים על נייר אפיה שנפרס על מגש התנור מעט שמן זית עם מברשת סיליקון, מניחים כל קציצה במקומה במרווח מועט בין הקציצות ומורחים עוד טיפונת שמן זית מעל. מריחת שמן הזית גורמת לקציצות להשחים מעט ולצאת יותר קריספיות מה שמשדרג את טעמן. הקציצות נכנסות לתנור שחומם מראש ל-200 מעלות, כשתראו שהן מעט השחימו מלמעלה תוכלו להפוך אותן אך לא חייבים.

צילום: כרמל מילנר-סער
צילום: כרמל מילנר-סער
צילום: כרמל מילנר-סער

השעועית והפטריות:

במקביל, מכינים את השעועית הירוקה. אנחנו משתמשות בשעועית קפואה חתוכה אך אפשר גם שלמה כמובן, מקפיצים אותה במעט שמן זית, עם רוטב סויה ללא סוכר וגלוטן (חפשו של "תמרי" או של חברה אחרת), מוסיפים מעט פלפל שחור ותיבול נוסף לפי טעמכם ומפזרים מעל מעט שומשום. חותכים פטריות טריות לשלישים או חצאים ומקפיצים במחבת עם מעט שמן זית, מלח, פלפל שחור וצ'ילי גרוס יבש (לחובבי/ות חריף כמובן), ניתן גם לאפות אותן בתנור עם מעט שמן זית מעל ותבלינים. כך יוצאת בתוך פחות משעה ארוחה מושלמת של קציצות עוף רכות וקריספיות, שעועית ירוקה ופטריות. לפעמים אגב הפטריות משודרגות עם מנגולד טרי ומוקפץ ביחד איתן ולפעמים אוכלת את הקציצות עם פטריות או שעועית וירקות טריים בצד.

צילום: כרמל מילנר-סער

ארוחה שאני שמחה לאכול תמיד כארוחה המרכזית ואחת משתי ארוחות בלבד ביום שאני אוכלת (לא אוכלת אחרי שמונה בערב ומקפידה על אכילת הרבה ירקות טריים ושתיית הרבה מים כל יום ובכל ארוחה ובין ארוחות).

אל תתעצלו, תוותרו לעצמכם/ן או תכנעו לדבר הכי זמין במקרר או במקפיא- דאגו להצטייד מראש בכל מה שצריך (נכון אגב לגבי כל תהליך ירידה במשקל) ואל תגיעו למצב של רעב אלא איכלו בזמן וטוב דברים אהובים ובריאים ולא תחושו כלל בדיאטה אלא בתהליך ממלא לב ומשמח גוף. מתכננת אגב לרזות כרגע עוד כ-7 ק"ג והפעם לשמור עליהם להרבה יותר משנה, גם אם יגיעו ימים מבאסים, תקופות עמוסות וקשות או טיפולי פוריות לא פשוטים שלבטח עוד יגיעו. התוצאה כל כך משמחת והתחושה בלתי ניתנת להסבר שזה שווה את הכל.

בתיאבון ובהצלחה!

אופטימית ומחוייכת בתחילת התהליך וגם חודשיים לאחר תחילתו

לאתר אברהמסון:

https://www.abrahamson.co.il/

לדף הפייסבוק של אברהמסון:

https://www.facebook.com/machon.abrahamson

עוברים/ות תהליך באברהמסון ועוד לא הצטרפתם/ן לקבוצת התמיכה המעולה והסגורה שמעניקה תמיכה/טיפים/מתכונים ועוד? בואו-

https://www.facebook.com/groups/1965143667072333

קראתם/ן את חוויותיי ורוצים/ות להתייעץ/ לקבל טיפים וחיזוקים בפרטי? תרגישו בנוח!

https://www.facebook.com/carmel.saar

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כרמל מילנר-סער, בעלת העסק "הערך המוסף".
העסק קיים למעלה מ-7 שנים, במסגרתו מוצעים שירותי תוכן, סושיאל ושיווק ללקוחות מתחומים שונים. היא יוצרת תוכן ומומחית לכתיבה שיווקית עבור אתרים, לקוחות עסקיים ופרטיים.

לקבלת עדכונים על תוכן חדש באתר מלאו פרטים
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן