ג'אסיה- מסעדה אסייתית לוהטת ביפו העתיקה

בטיילת יפו הקסומה, גיליתי ממש לאחרונה מסעדה אסייתית משובחת שכלל לא ידעתי על קיומה. שמה הייחודי הוא ג'אסיה- שילוב של jaffa (יפו) עם אסיה. הגענו למסעדה באחד מהערבים באמצע השבוע, מהשביל המוביל למסעדה אפשר לראות את הים, אפילו זה בלבד נותן מבחינתי יתרון משמעותי לג'אסיה כמקום בילוי. הגעתי למקום עם זוגתי ועם בת דודתה שהיא חברה טובה ואף צמחונית. ידעתי שגם לנו וגם לה יהיה די והותר מה לטעום במסעדה הזאת לאחר שעיינתי בתפריט האינטרנטי שלה. שנים רבות שלא צפיתי בתפריט כל כך עשיר, נרחב ומושקע, יש הכל מהכל לכולם/ן, מנות ללא גלוטן/ מנות צמחוניות/ טבעוניות/ מנות לילדים ועוד.

צילום: כרמל מילנר-סער

בעלי המסעדה הם אמיר אגבריה המקסים אותו זכיתי להכיר בביקורי במקום, הוא אחד הבעלים ואף השף המוכשר של המקום ויחד איתו, שני שותפים נוספים, חברי ילדות של אמיר שהקימו את המסעדה כבר לפני שש שנים. אמיר, באמצע שנות הארבעים לחייו עוסק בתחום המסעדנות כבר מגיל 18 בשלל תפקידים ואף במסעדות מובילות. ללא ספק מורגש שיש לו יד מקצועית ויצירתית במטבח והוא לא הפסיק להפתיע ולשמח אותנו עם המנות המיוחדות שהגיעו אל שולחננו כל הערב.

אמיר אגבריה- אחד מבעלי המקום והשף המוכשר צילום: כרמל מילנר-סער

המסעדה מוגדרת כיפואית-אסייתית, שילוב מעניין שככל הנראה תמצאו רק בישראל, שילוב של מוטיבים יפואיים מקומיים עם ניחוחות וטעמים אסייתיים דומיננטיים.

כשנכנסו למסעדה ב- 20:30 בערב לערך, רעבות ועם תחושת שמחה על בילוי באמצעו של השבוע, מה שלא מזדמן לנו ממש לעשות לאחרונה, קיבלה את פנינו בחיוך נטלי, מלצרית במקום שנתנה לנו שירות מעולה וקשוב לאורך כל הערב. המקום מואר בצורה מקסימה ועם גופי תאורה משגעים שעוצבו על ידי חבר של אמיר, מעצב מוכשר, המסעדה כולה מעוצבת בקפידה בצבעי עץ חמים, הבר מושקע ועשיר ואפילו השירותים הותירו רושם חיובי ונקי. במקום שתי קומות כשבקומה העליונה הנפרדת תוכלו לחגוג אירועים משפחתיים/ חבריים אינטימיים. במקום יכולים לסעוד בישיבה עד 90 איש ואישה.

צילום: כרמל מילנר-סער

מאחר שאני בתקופה בה נמנעת כמעט לגמרי מסוכרים ומגלוטן, הזמנו כמה מנות ביחד וחלקנו וטעמתי רק מחלקן. התחלנו עם מנות ראשונות של סלט פטריות חם, ספרינג רול ואף פונקנו במנת אסייתית-יפואית כפי שנקראת בתפריט.

סלט הפטריות החם היה מעולה בדיוק כמו בתמונות, פטריות צלויות, עגבניות שרי וצנוניות ברוטב חם של צ'ילי מתוק וסויה ומעל חמוציות שדווקא קצת פחות התחברו לנו.

צילום: כרמל מילנר-סער
צילום: כרמל מילנר-סער
צילום: כרמל מילנר-סער

הספרינג רול היה טעים ומורכב מירקות טריים למדי שלוו ברוטב עדין וטעים עם כוסברה ולימון. המנה האסייתית-יפואית הייתה בעצם חצילים וכרוביות מטוגנות שצופו בפירורי פנקו והוגשו עם ספייסי מיונז, מנה שכמה שהיא פשוטה ככה היא טעימה. מהמנות הראשונות דילגנו למנות העיקריות, כל אחת מאיתנו הזמינה מנה קצת אחרת כדי שנוכל לטעום יותר ממנה עיקרית אחת.

צילום: כרמל מילנר-סער
זוגתי מתענגת על כל ביס מהמנה שלה צילום: כרמל מילנר-סער

בחרנו מנות מהווק: זוגתי בחרה את הפאד שאולין- אטריות אורז מרובעות מוקפצות עם שעועית ירוקה, פטריות ובצל ברוטב שעועית שחורה וסויה (דלת נתרן), המלצרית המקסימה עדכנה אותה מיד שטעם רוטב השעועית השחורה מעט דומיננטי ולא כל אחד מתחבר אך זוגתי שעבדה שנים בתחום המסעדנות הכירה ומאד אהבה את המנה. בת דודתה וגם אני הזמנו לבסוף מנה זהה אך היא הזמינה אותה עם טופו ואני עם עוף- מנת נודלס סאטה. אטריות ביצים ברוטב חמאת בוטנים וחלב קוקוס מוקפצות עם כרוב, פטריות, גזר ונבטים בעיטור שבבי בוטנים קלויים ובצל ירוק. המנה הייתה מעולה, מעט מתקתקה ואהבנו אותה מאד.

צילום: כרמל מילנר-סער
המנה המשגעת שלי צילום: כרמל מילנר-סער

יאמרו לזכות המקום הרבה דברים אך הבולט שבהם הוא שהמנות מוגשות בצלחות יפייפיות ובעיקר ענקיות מה שהופך אותן למשתלמות מאד יחסית למחיר ובכלל. יחד עם המנה הראשונה, הצ'ופרים שזרמו אלינו והמנה האחרונה עליה בנינו, בקושי סיימנו חצי מהמנה וביקשנו בחיוך לארוז את מה שנשאר, כך שאכלנו מהמנה בתאווה גם למחרת. כל אחת מהמנות במסעדה ובעיקר העיקריות/מנות מהווק, היו לגמרי value for money, לא נתקלתי בשנים האחרונות במסעדות איכותיות או מסעדות שף שמגישות מנות כל כך נדיבות.

צילום: כרמל מילנר-סער

לצד העיקריות הזמנתי כמובן סושי כי נראה שזו לגמרי אחת ההתמחויות של המסעדה ואני מאוהבת בסושי איכותי. הזמנתי ספייסי סלמון, מלפפון וגזר במעטפת סלמון נא ועירית, הסלמון והירקות בסושי היו טריים למדי והוא היה ללא ספק ברמה גבוהה, ויזואלית וקולינרית. בתפריט תמצאו מבחר ענק של סושי ולא פחות חשוב, נשים הריוניות יוכלו ליהנות ממשטח עבודה נפרד ובטוח שמותאם להן.

צילום: כרמל מילנר-סער
צילום: כרמל מילנר-סער

האווירה במקום הייתה נעימה, מוזיקה ערבה לאוזן הושמעה לאורך כל הערב, בקומה מעל נחגגה בת מצווש בשמחה רבה ובאופן שלשמחתנו לא הפריעה לסועדים בקומה ה1 של המסעדה, המקום היה יחסית מלא לאמצע שבוע וכל העת, הוצאו מהבר משלוחי אוכל לכל אזור יפו-ת"א והמרכז, עובדה שללא ספק ראויה לציון לגבי מקום שקיים כבר שש שנים וללא ספק גם הוא נפגע בקורונה. במהלך תקופת הקורונה המשלוחים צברו תאוצה ויותר ויותר לקוחות חדשים הכירו את המקום. המקום זוכה ברובו לביקור של מקומיים שגרים ביפו והאיזור, תיירים/ות שמגיעים ליפו העתיקה וכמובן לקוחות קבועים ונאמנים וחדשים, ממש כמונו. לקינוח, הזמנו עוגת ביסקוויטים טעימה וביתית ומלבי קוקוס טבעוני לגמרי וטעים באופן מפתיע גם ללא טבעוניות כמונו. בתפריט הנרחב תוכלו למצוא גם שלל סלטים ומרקים אסייתיים, מנות אסייתיות מיוחדות עם פירות ים, מנות ילדים של שניצלונים וצ'יפס עבה וטעים ועוד.

מלבי קוקוס טבעוני ומעולה צילום: כרמל מילנר-סער

התפריט המגוון עשוי לבלבל אתכם/ן מרוב אופציות, כך שמציעה בהגיעכם/ן לג'אסיה שכל אחד/ת מכם/ן יזמינו מנה אחרת וכמה וכמה ראשונות כדי לחלוק ולטעום כמה יותר ממה שיש למקום להציע וללא ספק יש לו המון להציע. זוגתי ואני, פודיות ידועות ונחשבות ללא ספק אנינות טעם שאוהבות תמיד לטעום טעמים חדשים ולהכיר מקומות שטרם סעדנו בהם, שמחנו מאד לגלות את ג'אסיה, כל כך נהנינו מהאווירה, מהאוכל המשובח ומהשירות המעולה שלא האמנו שלקח לנו שש שנים לגלות את ג'אסיה, אך כעת אין ספק בכלל שנבוא לבקר ולסעוד בה שוב ושוב עם בני/ות משפחה וחברים/ות. המקום מתאים לארוחה עם חברים, ארוחה/ אירוע משפחתי, ארוחה רומנטית ועוד וכמובן שמומלץ גם בטייק אווי ובמשלוחים.

צילום: כרמל מילנר-סער
צילום: כרמל מילנר-סער

מסעדת JASIA

לואי פסטר 7, יפו- מול נמל יפו

2417*

לאתר של ג'אסיה:

https://www.jasia.co.il/

לדף הפייסבוק של ג'אסיה:

https://www.facebook.com/jasiarest

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כרמל מילנר-סער, בעלת העסק "הערך המוסף".
העסק קיים למעלה מ-7 שנים, במסגרתו מוצעים שירותי תוכן, סושיאל ושיווק ללקוחות מתחומים שונים. היא יוצרת תוכן ומומחית לכתיבה שיווקית עבור אתרים, לקוחות עסקיים ופרטיים.

לקבלת עדכונים על תוכן חדש באתר מלאו פרטים
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן