מתכונים מהירים, קלים וטעימים- מותאמי שיטת אברהמסון

אם יש משהו שהבנתי במהלך התהליך הקודם שלי באברהמסון שבו השלתי 14 ק"ג ממשקלי בתוך 5 חודשים ובתהליך המחודש אותו אני עוברת מזה חודשיים וכמה ימים ובו השלתי בינתיים למעלה מ-8 ק"ג, זה שמעבר לחשיבות הרבה שהבנתי שיש להיערכות מראש ולהצטיידות בכל מה שבריא, טעים ומתאים לתהליך, במקרר, במקפיא ובמזווה, חשוב הגיוון והכנת מנות טעימות, בריאות וחשוב מכל, קלות ומהירות הכנה. מעבר לחסכון בזמן, זה מפשט את עניין הארוחות היומיות ולא הופך אותן לאישיו. העיסוק סביב האוכל לא צריך להיות מרכזי וחייב להיות נעים וקליל. עם הניסיון הבנתי איזה מנות הכי עושות לי כיף בבטן וטעים בפה, בין אם אני מכינה אותן ובין אם זוגתי מפנקת אותי בהן, הן תמיד יהיו כאלה שמורכבות ממעט מרכיבים יחסית וכאלה שלרוב יש לנו מראש בבית ולא דורשים התארגנות מיוחדת. גיוון, מנות מהירות הכנה ומזווה/ מקרר מלאים תמיד בכל טוב בריא, יסייעו לכם/ן בתהליך באברהמסון ולמען האמת בכל תהליך של הורדה במשקל ואכילה בריאה. החלטתי להקל עליכם/ן ולפנק אתכם/ן בכמה מתכונים אהובים עליי במיוחד, שגם אם אינכם/ן בשלני/ות על, תוכלו להכין אותם במינימום זמן ומאמץ וליהנות מכל ביס.

אחד המתכונים האהובים עליי הוא מעורב ירושלמי לא קלאסי שעמית זוגתי מכינה לנו לעיתים, במתכון המקורי שלה זה עם חזה עוף וגם עם כבד עוף, אבל מנסה להמנע מכבד או לשים כמות קטנה יחסית מאחר שהוא לא נחשב בריא במיוחד, כמובן שזה גם הולך במקור בתוך פיתה ו/או עם צ'יפס בצד, אך אני נמנעת מפחמימות ממכרות ומגלוטן. המנה הזו לא פחות טעימה ומשביעה בצלחת, עם טחינה מעל וסלט ירקות טרי בצד. בחיי!

צילום: כרמל מילנר-סער

טייק אוף/עוף למעורב ירושלמי- עמית מילנר-סער

כמות לכ-4 אנשים

מרכיבים:

חצי קילו חזה עוף טרי

3 בצלים לבנים גדולים

שמן זית

מלח

פלפל שחור טחון

פפריקה מתוקה

פפריקה חריפה

כורכום

גריל עוף

צילום: כרמל מילנר-סער

אופן ההכנה:

מחממים מחבת רחבה ועמוקה עם שמן זית, קוצצים קטן את הבצלים ושמים במחבת החמה. מערבבים עד שהבצל מזהיב ואז מוסיפים את חזה העוף שנחתך לקוביות קטנות. מתבלים במעט מלח רגיל, פפריקה מתוקה, מעט פפריקה חריפה (אם אוהבים חריפות), כורכום ומעט תבלין גריל עוף. התיבול כמובן לפי הטעם, מומלץ לטעום לפני שמסיימים להכין ולהוסיף מהתיבול לפי העדפה אישית. מקפיצים את הכל במחבת עד להשחמה ואוכלים חם בצלחת עם טחינה וסלט. פשוט מעדן.

המתכון הבא הוא מתכון וותיק בחיי ובביתנו, מתכון של אימי האהובה, קציצות ירק משגעות ועשירות שאכלתי כל חיי מטוגנות בשמן קנולה וכמובן עם קמח, אך עמית שלי החליטה להתאים אותן לתהליך שלי באברהמסון ומכינה לי אותן אפויות בתנור או מטוגנות במעט שמן זית וכמובן עם שיבולת שועל במקום קמח, הן יוצאות לא פחות טעימות ולגמרי בריאות. אני מוסיפה לצד הקציצות מטבל של גבינה 5 או 9 אחוז (בד"כ סקי ולפעמים משלבת עם יוגורט 3 %) עם עירית קצוצה או בצל ירוק קצוץ, ביחד זה משביע וסופר טעים.

קציצות ירק משגעות– מקור- אמא זהבה- שדרוג והתאמה לתהליך- עמית

כמות לכ-4 אנשים

המרכיבים:

קישואים

גזר

בצל לבן

ביצים

שיבולת שועל

תבלינים

צילום: כרמל מילנר-סער

אופן ההכנה:

מגרדים בפומפיה 3 קישואים בינוניים לא קלופים, 2 גזרים קלופים ו-1 בצל לבן גדול. שמים את כל הירקות במסננת כשעתיים-שלוש לפחות (להגיר נוזלים), רק לאחר מכן יש לסחוט ידנית את התערובת להגיר עוד נוזלים ואז להוסיף לתערובת 2 ביצים, חופן של שיבולת שועל עד שהתערובת לא תרגיש רכה מדי, מעט כורכום, מלח רגיל, פלפל שחור טחון ולערבב היטב. יש ליצור קציצות/לביבות שטוחות ולטגן במחבת עם מעט שמן זית חם על אש נמוכה או להכניס לתנור על 180 מעלות ולמרוח מעל מעט שמן זית עם מברשת סיליקון. להשחים את שני הצדדים ולאכול בתיאבון. אנחנו מכינות ליד תערובת של גבינת סקי, אשל/יוגורט ובצל ירוק/עירית קצוצים קטן+מלח. ניתן כמובן להוסיף ללביבות ירקות נוספים שאוהבים (תפו"א פחות מומלץ כי הוא משמין יותר) וגם עשבי תיבול שאוהבים. אגב, מניסיון, לשדרג את המתכון עם גזר בשלושה צבעים זה וואו וגם בריא.

צילום: כרמל מילנר-סער

מכל המתכונים שאימצתי בחום במהלך התהליך המוצלח שלי באברהמסון, את זה אימצתי עוד יותר בחום מאחר והוא באמת מגוון לי את היומיום של חזה עוף/עוף טחון/ בשר טחון וגם הכי מהיר וקל להכנה שיש. דג אמנון בתנור שאני רוכשת מהמקפיא בסופר, נמכר ביחידים. 2 יחידות ביחד עם פטריות מוקפצות במחבת עם שמ"ז, מלח וצ'ילי גרוס/ עגבניות שרי בתנור עם שמ"ז ומלח ים/ עיגולי בטטה עם שמ"ז, מלח ים ואורגנו יבש או פשוט אנטיפסטי בתנור עם הירקות האהובים עליכם, שמ"ז ומלח ים הם הארוחה האולטימטיבית מבחינתי, אפשרי גם עם סלט ירקות בצד אם מעדיפים.

דג אמנון בתנור בתוספת אנטיפסטי/ ירקות מוקפצים

מפשירים את 2 דגי האמנון כמה שעות בחוץ או אפילו לילה לפני הארוחה המתוכננת במקרר, מוציאים מתוך השקית את הנוזלים ומניחים על נייר אפייה בתנור שחומם מראש על טיפה שמן זית, עם מלח ים אטלנטי ומעט פלפל שחור וסחיטת לימון, סלט ירקות חריף ופטריות צלויות במעט שמן זית ומלח ים. נאכל עם ירקות טריים או מוקפצים או בתנור בצד, משביע, בריא ומה זה טעים.

במקרה של הדג ושל בעצם כל ארוחה עם דג, חזה עוף, קציצות עוף/ בקר וכיו"ב, ניתן לגוון גם עם מנה של סקיני פסטה שתמיד מוסיפה ואין בה כמעט קלוריות. אני מעדיפה את הסקיני פסטה פתיתים או פטוצ'יני בתיבול של רוטב עגבניות (עם הקציצות בקר) או עם ירקות במוקפץ עם שמן זית, שמן שומשום וסויה של תמרי, ללא סוכר וגלוטן. פותחים את שקית הסקיני פסטה, שופכים לכיור את המים ומקפיצים ביחד עם ירקות ותיבול או בתוך רוטב אדום או כל רוטב שתבחרו בכך, 2 דקות כולל ערבוב בתוך הרוטב ויש לכם/ן תוספת מעולה ודלת קלוריות שלגמרי תשביע אתכם/ן.

עוד מתכונים קלילים ומוצלחים אעלה בהמשך. עד אז, בהצלחה ובתיאבון. 🙂

צילום: כרמל מילנר-סער

לאתר אברהמסון:

https://www.abrahamson.co.il/

לדף הפייסבוק של אברהמסון:

https://www.facebook.com/machon.abrahamson

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כרמל מילנר-סער, בעלת העסק "הערך המוסף".
העסק קיים למעלה מ-7 שנים, במסגרתו מוצעים שירותי תוכן, סושיאל ושיווק ללקוחות מתחומים שונים. היא יוצרת תוכן ומומחית לכתיבה שיווקית עבור אתרים, לקוחות עסקיים ופרטיים.

לקבלת עדכונים על תוכן חדש באתר מלאו פרטים
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן